Xiaomi son yıllarda akıllı telefon pazarında başlı başına bir üretici haline gelmiş olsa da, yıllardır iPhone modellerinde bulunan özellikleri kopyalamak ile suçlanıyor. Hatta birkaç yıl öncesine kadar Çin’in elması tabiri kullanılıyordu.
Xiaomi ise bu iddiaları her defasında oldukça sert bir dil ile yalanlıyor. Ancak, geçtiğimiz günlerde tanıtımı gerçekleştirilen Mi CC9 serisi ile kullanıma sunulan Mimoji adlı özellik tartışmaların tekrar başlamasına neden oldu. Zira, Xiaomi Mimoji ile Apple’ın Memoji özelliği arasında neredeyse hiç fark yok.
Xiaomi yanlışlıkla Apple reklamı kullandı!
Her iki özellik kullanıcıların kendi yüz ifadelerini kullanarak 3D animasyonlaroluşturabilmelerini sağlıyor. Mimoji’yi Apple’dan çalmadığını ve bu iddiaları karşı dava açacağını duyuran Xiaomi yanlışlıkla Apple’ın reklam filmini kullandı.
E-ticaret siteleri JD.com ve Suning’te Xiaomi Mi CC9 için oluşturulan ürün sayfasına, Mimoji özelliği için Apple reklamı yerleştirildi. Bir Weibo kullanıcı tarafından tespit edilen bu hata için Xiaomi’den cevap gelmesi kısa sürdü.
Xiaomi’nin halkla ilişkilerden sorumlu genel müdürü Xu Jieyun, hatanın bir Xiaomi personelinin yanlış içerik yüklemesinden kaynaklandığını belirtti. Apple’a ait tüm reklamlar ürün sayfasından kısa süre içerisinde kaldırıldı.
Kaynak: ShiftDelete.Net