Peugeot, kompakt sınıftaki sevilen modeli 308’in yenilenen versiyonunu resmi olarak tanıttı. SUV modellerin dünya genelinde yükselişine rağmen Avrupa’da güçlü konumunu koruyan hatchback ve station wagon segmentlerine yönelik geliştirilen yeni 308, hem tasarımı hem de sunduğu teknolojik donanımlarla dikkat çekiyor.
Yeni Peugeot 308 duyuruldu
2021 yılında piyasaya sürülen mevcut neslin makyajlı hali olarak gelen bu versiyon, özellikle ön tasarımında önemli değişiklikler barındırıyor. Peugeot’nun karakteristik “aslan dişi” farları, artık bölünmüş bir aydınlatma düzenine sahip. Üst kısımda üç pençeyi andıran LED gündüz farları bulunurken, uzun farlar tamponun parlak siyah yüzeyinde zarif biçimde gizlenmiş. İnce LED şeritlerle bütünleşen gövde rengi ızgara, araca modern ve dinamik bir hava katıyor. Standart Allure donanımında tam LED farlar yer alırken, daha üst paketlerde Matrix LED teknolojisi ve dinamik sinyaller de sunuluyor. Ayrıca Peugeot logosunun ilk kez aydınlatmalı bir versiyonu da bu modelde kullanılıyor.
Arka tasarımda genel hatlar korunmuş olsa da bazı detaylar sadeleştirilmiş. Krom detayların kaldırılmasıyla birlikte stop lambaları artık tüm versiyonlarda LED pençe formuna sahip. Yan profilde ise yeni 17 ve 18 inçlik jant tasarımları dikkat çekiyor. Hatchback versiyonu için Lagoa Mavi, station wagon içinse Ingaro Mavi adlı yeni gövde renkleri sunuluyor.
İç mekânda ise radikal bir değişiklikten ziyade mevcut tasarım geliştirilmiş. 10 inçlik i-Cockpit ekran yerini korurken, dijital gösterge paneli daha modern 3D grafiklerle güncellenmiş. GT donanımında Alcantara döşemeler, sekiz farklı renkte ayarlanabilen ambiyans aydınlatması, masaj fonksiyonlu koltuklar ve 10 hoparlörlü Focal Hi-Fi ses sistemi gibi konfor odaklı özellikler öne çıkıyor. Ayrıca bilgi-eğlence sistemi artık kablosuz olarak güncellenebiliyor. Peugeot, üretimde kullanılan malzemelerin yüzde 31’inin geri dönüştürülmüş veya yenilenebilir kaynaklardan elde edildiğini de belirtiyor.
Bu Apple ürünleri satıştan kalkacak
Station wagon versiyonu olan 308 SW, pratiklikten ödün vermek istemeyen kullanıcıları hedefliyor. 598 ila 1.487 litre arasında değişen bagaj hacmi, 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklar ve elektrikli bagaj kapağı gibi özelliklerle fonksiyonelliği artırıyor.
Yeni 308, Stellantis’in EMP2 platformu üzerine inşa edilmeye devam ediyor. Giriş seviyesinde 1.2 litrelik PureTech hafif hibrit motor, e-DCS6 çift kavramalı otomatik şanzımanla birlikte 145 beygir güç sunuyor. Şarj edilebilir hibrit versiyonu ise 1.6 litrelik motorla 192 beygirlik toplam güce ulaşıyor ve 17,2 kWh bataryası sayesinde 85 kilometreye kadar elektrikli sürüş menzili sağlıyor. Ayrıca 130 beygir gücündeki 1.5 BlueHDi dizel motor da 8 ileri otomatik şanzımanla seçenekler arasında yer alıyor.
Tamamen elektrikli E-308 versiyonu ise 154 beygir gücünde bir motora ve 58,4 kWh kapasiteli bataryaya sahip. Bu sayede WLTP standartlarına göre 452 kilometreye kadar menzil sunan model, V2L desteğiyle diğer cihazlara enerji aktarımı yapabiliyor ve 100 kW hızlı şarj desteğiyle bataryasını yüzde 20’den yüzde 80’e sadece 32 dakikada şarj edebiliyor.
Yenilenen Peugeot 308’in bu sonbahar itibarıyla Avrupa pazarında satışa sunulması bekleniyor. Üretim, Fransa’nın Mulhouse kentindeki fabrikada gerçekleştirilecek. Modelin fiyatlandırmasına ilişkin detaylar ise önümüzdeki dönemde açıklanacak.