Bilindiği gibi Instagram’da alışveriş özelliği sadece hikaye, post ve keşfet bölümü üzerinde bulunuyordu. Ancak artık bu özellik iki yeni yerde de bulunacak ve IGTV ve Reels üzerinden de alışveriş yapılabilecek. Bu yeni özellik ile birlikte içerik oluşturucular için yeni tanıtım yolları oluşmuş olacak.
Instagram’da alışveriş artık IGTV ve Reels üzerinden de yapılacak
Sosyal medya devinin kullanıma yeni açtığı Reels özelliği TikTok’a rakip olarak görülmüştü ama uygulama kullanıcılarının çoğunluğu tarafından henüz tam olarak benimsenmedi. Ancak yine de hatırı sayılır bir kitlesi bulunuyor. Bunun yanında IGTV de geldiği ilk zamanlar çoğunluk tarafından fazla sevilmemesine rağmen yine de şu an 1 dakikadan fazla süren video atmak isteyen kullanıcılar tarafından sıklıkla kullanılıyor.
Bu yeni güncelleme ile gelecek özellik, Instagram’daki varlıklarından para kazanmak için daha fazla yol arayan markalara ve influencer’lara hitap ediyor. Instagram ayrıca, daha uzun video özelliği olan IGTV’de reklamları da test edecek ve reklam gelirini kullanıcılarla paylaşacak.
Facebook bu hamleyle, alışverişi Instagram’ın giderek daha merkezi bir parçası haline getiriyor. Şirket, bu yılın başlarında tüm ABD işletmeleri için uygulama içi ödeme olanağı sağladı ve uygulamasını özel bir alışveriş bölümü ile yeniden tasarlamayı ve influencer’ların canlı videoda ürün satmasına izin vermeyi planladığını söyledi.
Twitter’da yanlış bilgiye geçit yok! Birdwatch özelliği ne işe yarıyor?