Mobil uygulamalara odaklanan analiz firması Sensor Tower, 2020 yılının sonlarına yaklaşmışken yeni bir rapor yayınladı. Yayınladığı raporda 2020 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin küresel çapta mobil uygulama kullanımı açıkladı. Peki Sensor Tower’ın yayınladığı rapora göre en çok indirilen ve en çok para harcanan uygulamalar hangileri? Bu soruların cevabı ve daha fazlası haberimizde…
En çok para harcanan ve en çok indirilen uygulama onlar oldu!
Açıklanan rapora göre en çok para harcanan ilk üç uygulama şu şekilde: TikTok, YouTube ve Tinder. En çok indirilen ilk üç uygulama ise TikTok, Facebook ve Zoom oldu.
TikTok zirvede!
En büyük pazar olan Hindistan’da yasaklı konumdaki Tiktok, ABD’de de benzer bir durumla karşı karşıya. TikTok ABD‘de Trump ile savaş halinde desek abartmış sayılmayız. Tüm bu yaşadığı olumsuzluklara rağmen Tiktok, en çok para harcanan uygulama oldu. Şirketin gelirleri yıllık bazda yüzde 800’lük bir artış gösterdi.
Sensor Tower’ın raporuna göre mobil uygulama pazarı, son çeyrek için yıllık bazda, yüzde 23.3 oranında büyüdü. Ancak bu büyüme, sadece Google Play Store ve App Store’dan gelen verilere göre belirlendi. Yani diğer uygulama mağazalarını da hesaba katarsak, büyümenin çok daha büyük olduğunu açıkça ifade etmek gerekiyor.
En çok indirilen 10 uygulama
TikTok
Zoom
Google Meet
Snack Video
Messenger
Telegram
Snapchat
Yapılan harcamalar nasıl?
Sensor Tower, uygulamalar bazında yapılan harcamaları da açıkladı. Buna göre oyuncular, üçüncü çeyrekte App Store’dan 19 milyar dolar civarında harcama yaptılar. Bu bağlamda Google Play Store’un kazandığı para ise 10,3 milyar dolar olarak açıklandı. Ancak bu noktada Google Play Store‘un Çin’de kullanılmadığını söylemek gerekiyor. Yani Android ekosisteminde kazanılan toplam paranın 10,3 milyar doların çok daha üzerinde olduğunu söylemek gerekiyor.
BİM’de satılan 13’lik ışıklı USB-C kablo: Linksmart Night Connect