Ticaret Bakanlığı’ndan sosyal medya reklamlarına düzenleme

0
336 Okunma

Ticaret Bakanlığı, sosyal medyada reklam yapan ve yaptıran kişiler için yeni bir kılavuz yayınladı. Reklamlar ve iş birlikleri sayesinde takipçileri üzerinden gelir elden fenomenler bu kılavuza uymak zorunda kalacak.

13 maddelik yeni kılavuz

Daha önce sosyal medya fenomenleri, reklam ve işbirliklerinden elde ettiği gelirden herhangi bir düzenlemeye tabi tutulmuyordu. Ancak Bakanlığın yayınladığı yeni kılavuz ile sosyal medya reklamlarına düzenleme getirildi. Yayınlanan kılavuzda reklamların nasıl yapılması ve nelere dikkat edilmesi gerektiği gibi açıklayıcı maddeler bulunuyor.

13 maddelik kılavuzda yer alan maddelerin bir kısmı şu şekilde;

YouTube ve Instagram TV gibi video paylaşım mecralarında yapılan reklamlar ile canlı yayın niteliğinde olan paylaşımlarda, video içinde sürekli olarak veya videonun başlığında ya da açıklama kısmında veya ilgili reklamın geçeceği bölümün başında tüketicileri “daha fazla oku” gibi bir alanı tıklamak zorunda bırakmadan yazılı ve sözlü olarak aşağıda belirtilen açıklamalardan en az birine yer verilir:

“Bu video [reklam veren] reklamlarını içermektedir.”

“Bu video, [reklam veren] ile ücretli işbirliğini içermektedir.”

“[Reklam veren]’in destekleri ile.”

“Bu ürünleri [reklam verenden] hediye olarak aldım.”

“Ürünleri bana gönderdiği için [reklam verene] teşekkürler.”

Instagram, Facebook, Twitter gibi fotoğraf ve mesaj paylaşım mecralarında paylaşılan fotoğrafın ve/veya mesajın içinde ya da altında veya açıklamalarında reklam verene ilişkin ad, marka, ticaret unvanı gibi tanıtıcı bilgilerden herhangi biriyle birlikte aşağıda belirtilen etiketlerden ya da açıklamalardan en az birine yer verilir:

“#Reklam”

“#Reklam/Tanıtım”

“#Sponsor”

“#İşbirliği”

“#Ortaklık”

“@[Reklam veren] ile işbirliği”

“@[Reklam veren] tarafından sağlandı.”

“@[Reklam veren] tarafından hediye olarak alındı.”

– Sosyal medya etkileyicilerinin yükümlülüklerini yerine getirmesi için çaba göstermek ve ihlallere karşı önlem almak, ile sorumludur.

– Henüz deneyiminin bulunmadığı bir mal veya hizmete ilişkin, tüketiciler nezdinde o mal veya hizmeti onaylayacak ya da deneyimlediği algısı yaratacak şekilde ticari reklam amacıyla paylaşımda bulunamaz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz