Sosyal medya platformu Instagram sunduğu özellikle ile e–ticaretin merkezi olma yolunda ilerliyor. Kişisel hesapların yanı sıra profesyonel ve işletme hesaplarının yer aldığı platform; ürün etiketleme özelliğinin sınırlarını genişletiyor. Artık isteyen herkes gönderisindeki ürünleri etiketleyebilecek.
Ürün etiketleme özelliği için işletme hesabı şartı aranmayacak
Uzun süredir kullanılan bu özellik, en çok işletme sahiplerinin işine yaradı. Herhangi bir ürünü satın alma linki ile etiketleyebilen sayfalar; e-ticaretide daha kolay hale getiriyor. Artık bu özellik sadece işletmelere özel olmayacak. Influencerlerda dahil olmak üzere isteyen herkes bu özelliği kullanabilecek. Özellikle sıkça ürün tanıtımı ve önerisi yapan Influencerlar için faydalı olacak özellik; bunları takip eden kullanıcıların da işine yarayacak.
Instagram özelliğin duyurusunu da bir makyaj fotoğrafı üzerinden duyurdu. Artık arkadaşlarınızın kullandığı eşyaları sormanıza gerek kalmayacak. Veya onlara bir ürün önermek için açıklamalar kısmına ihtiyacınız yok. Kişi etiketler gibi ürünlerinizi etiketleyebileceksiniz. Özellik, fotoğraf paylaşımlarının yanı sıra video içerikler için de geçerli olacak. İin can alıcı noktası Instagram bundan ne kazanacak? Meta sözcüsü Anne Yeh The Verge‘e konu ile ilgili açıklama bulundu. İfade edilene göre Instagram bundan hiçbir gelir ya da komisyon elde etmeyecek.
İşletmeler tarafından sıklıkla kullanılan özellik artık hepimiz için kullanıma açık hale gelecek. Ürün etiketleme özelliğinin sınırlarını genişleten Instagram bunu şimdilik ABD kullanıcıları üzerinde deniyor. Fakat özelliğin yakın zamanda tüm dünya kullanıcıları ile buluşması bekleniyor.