M1 iMac kullanıcılarının ekranında yatay çizgiler sorunu!

0
235 Okunma

Apple’ın 24 inç M1 çipli iMac modeliyle ilgili bazı kullanıcılar, ekranlarında aniden beliren yatay çizgilerle karşı karşıya. Sorun, garantisi dolan cihazlarda maddi yük oluştururken, Apple henüz resmi bir çözüm sunmadı. Son dönemde, 24 inç M1 çipli iMac kullanıcıları arasında artan bir şikayet dikkat çekiyor: ekranlarında yatay çizgiler oluşması. Apple Destek Topluluğu, Reddit ve diğer platformlarda dile getirilen bu sorun, birçok kullanıcı tarafından rapor edilmesine rağmen, hala tam olarak neden kaynaklandığı bilinmiyor.

M1 iMac sorunun başlama zamanı ve kapsamı

Birçok kullanıcı, iMac’lerinde yatay çizgilerin, cihazı satın aldıktan 18 ila 24 ay sonra ortaya çıkmaya başladığını belirtiyor. Bu da, çoğu cihazın garanti süresinin bitmiş olduğu bir döneme denk geliyor. Apple’ın standart bir yıllık garantisinin sona ermiş olması nedeniyle, birçok kullanıcı, AppleCare+ gibi genişletilmiş garanti hizmeti almadıysa, sorunun tamiri için ödeme yapmak zorunda kalıyor. Ancak bazı kullanıcılar, Apple ile iletişime geçtiklerinde ücretsiz onarım teklifi aldıklarını da belirtiyor.

Sorunun yaygın bir semptomu, iMac’in sağ üst köşesinin, çizgiler belirdikten sonra aşırı derecede ısınması olarak dile getiriliyor. Ancak bunun neden olduğu henüz kesin olarak açıklığa kavuşmuş değil.

2021 Mayıs ayında piyasaya sürülen bu iMac modeli için, şikayetlerin yaygınlaşmasına rağmen Apple henüz resmi bir hizmet programı başlatmış değil. Bazı Apple cihazlarında bilinen donanım sorunları için ücretsiz onarım programları sunan şirket, bu model için herhangi bir açıklama yapmadı. M3 çipli yeni iMac modelleri henüz bu sorunla ilgili büyük çaplı bir şikayet almasa da, bu modeller piyasaya çıkalı yalnızca bir yıl oldu. Dolayısıyla, ilerleyen dönemlerde benzer şikayetlerin yaşanıp yaşanmayacağı belirsiz.

Apple’ın bu soruna nasıl bir çözüm getireceği merak konusu. Kullanıcılar, özellikle garantisi biten cihazların onarım ücretlerinin yüksekliği nedeniyle mağdur olduklarını belirtiyor. Şirketin bu konuda bir geri dönüş yapıp yapmayacağı veya sorunu çözmek için resmi bir hizmet programı başlatıp başlatmayacağı ise zamanla belli olacak.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz