Günümüzün en popüler sosyal medya araçlarından Instagram kullanıcılarının kişiliği ve ruhsal durumlarıyla ilgili birçok ipucunu barındırıyor. ABD’li bilim insanlarının yaptığı araştırmaya göre Instagram’da paylaşılan her fotoğraf ve filtre kişinin duygusal eğilimlerini gösteriyor.
Harvard Üniversitesi psikologları Instagram’da kullanılan filtre ve paylaşılan fotoğrafların kişinin ruhsal durumuyla doğrudan ilişkili olduğunu ortaya koydu.
Inkwell kullananlar depresyona daha meyilli
Yapılan çalışmaya göre, bir kişi sosyal medya hesabında sürekli partnerinin fotoğrafını paylaşıyorsa bu onun mutlu bir ilişki yaşadığından ziyade, “güvensiz” bir durumda olduğunu gösteriyor. Eğer fotoğraflar sürekli sıradan mekanlarda çekiliyor ve “aşkım”, “sevgilim” gibi sözcüklerle paylaşılıyorsa durumun ciddiyeti artıyor.
Harvard Üniversitesi araştırmacıları depresyon ve koyu tonlamalardaki Instagram fotoğrafları arasında bir bağlantı buldular. Çalışmada, fotoğraflarında mavi, gri ve siyah tonlarını ve sıklıkla Inkwell filtresi kullanan kişilerin depresyona daha fazla meyilli olduğu görüldü.
Valencia filtresi kullananlar daha popüler
Araştırmaya göre narsistik kişilik geliştirmeye eğilimli kişiler fiziksel görünüşleriyle ön plana çıkmayı seviyor. Sosyal medya hesaplarından aralıksız olarak spor salonundaki görüntülerini ve sağlıklı yemek fotoğrafları paylaşan kişiler narsist olabilirler.
Yahoo Labs’ten bir grup bilim insanı is sıcak tonlardaki “Valencia” filtresi kullanan kişilerin yaşıtlarına göre daha popüler olduğunu ortaya çıkardı. Bu filtreyi kullanan kişiler aynı zamanda Instagram’da daha fazla beğeni alıyor. Eğer bir kullanıcı, sosyal medya hesaplarında paylaştığı fotoğraflarda genellikle yalnız, saçı ve giyimi derli toplu görünüyorsa bu kişiler, olgun bir izlenim yaratmaya önem veriyor.