Pazarlama Trendleri raporuna göre alışveriş deneyimimiz değişiyor! İşte araştırma sonucunda ortaya çıkan veriler.
Dünya üzerinde sanallaşan ne varsa artık ceplerimize girmiş durumda. Bir çoğumuz sosyal medya hesaplarımıza erişmek, alışveriş yapmak, bilgi edinmek ve sayısız sanal aktiviteleri artık telefonlarımızdan halledebiliyoruz.
Related Digital tarafından yayımlanan 2018 Pazarlama Trendleri raporu, markaların ve tüketicilerin 2018‘de karşılaşacakları yeni trend ve uygulamaları listeliyor.
Dijital teknolojilerin etki ettiği alanların en başında pazarlama dünyası geliyor. Müşteriyle her kanaldan temas kurmak da haliyle en önemli stratejilerden biri. Araştırmaya göre; Sosyal ağların %90‘a varan oranlarda mobil cihazlardan takip edildiği günümüzde, e-posta iletişimi ve alışveriş gibi işlemler de %50 oranda mobil aygıtlar üzerinden yapılıyor.
Artık WhatsApp reklamları göreceğiz
Rapor sonucunda; 2018 yılında dijital pazarlamayla başlayıp, satın almayla tamamlanan süreci en basite indirgeyebilen markaların rekabette öne sıyrılacağı belirtildi. Artık Facebook Messenger ve WhatsApp gibi alık mesajlaşma uygulamalarının önümüzdeki dönemde bir reklam mecrası haline geleceği de ortaya çıkan sonuçlardan en dikkat çekeni oldu.
Şirketler artık tüketiciye ulaşmak için anlık mesajlaşma ve chatbot gibi yeni nesil teknolojileri devreye alıyor ve yapay zekanın önümüzdeki dönemde dijital pazarlamanın vazgeçilmezi olacağı da öngörülüyor.
Sosyal medya kanaat önderleri yani influencer‘ların, toplulukların alışveriş alışkanlıklarına yön vermeye devam edeceği ve markaların Z kuşağına ulaşmada en etkili yöntemlerden biri olarak influencer marketing‘in pazarlama aktivitelerinin temel unsurlarından biri olmayı sürdüreceği de araştırma sonucunda ortaya çıkan verilerden birisiydi.
Rapor hakkında detaylı bilgiye erişmek için buraya tıklayabilirsiniz.