Instagram’a yeni özellik: Kullanıcılar memnun kalmayacak!

0
995 Okunma
Instagram Atlanamayan Reklam Özelliği

Instagram, kullanıcı deneyimini tamamen değiştirecek yeni bir stratejiyle karşımıza çıkacak. Sosyal medya devi, tıpkı YouTube’un uyguladığı bir özelliği platformuna entegre etmeye hazırlanıyor. Instagram atlanamayan reklam özelliği nasıl olacak İşte sizler için derlediğimiz haberin detayları…

Instagram atlanamayan reklam özelliği. Peki neden?

Instagram, test aşamasındaki yeni reklam modeliyle artık hikâye izlerken veya gönderilere bakarken karşımıza geçilemeyen reklamlar çıkaracak. Bu reklamlar, kullanıcıların izlemek zorunda olduğu videolar olacak. Bu durumdan sonra merak edilen soru ise bu reklamların ne kadar süreceği oldu.

Instagram Atlanamayan Reklam Özelliği

Instagram ve Facebook’un sahibi Meta, gelirlerini arttırmak için yeni yöntemler denemekten çekinmiyor. Hedeflenmiş reklamlar, Meta’nın gelir kaynağından biri. Ancak gizlilik düzenlemeleri ve TikTok’un yükselişi gibi faktörler, şirketi farklı arayışlara itiyor. Bu durumda da, uygulama içi satın alımlar, abonelikler ve şimdi de geçilemeyen reklamlar gibi yenilikler devreye sokuluyor.

Instagram’da gezinirken mevcut durumda karşılaşılan reklamlar sıradan bir durumdu. “Yumuşak reklam” olarak bilinen bu içerikler, kullanıcıları rahatsız etmiyor ve üzerine şikâyet almıyordu. Bunun aksine yeni geçilemeyen reklamlar, bu alışkanlığı değiştirecek gibi görünüyor.

Instagram atlanamayan reklam özelliği formatı, kullanıcıların hikâye veya gönderi izlerken üç beş saniye boyunca ekranda kalan reklamlardan oluşuyor. Bu süre zarfında kullanıcılar hiçbir işlem yapamıyor. Bu da sosyal medyada büyük tepkilere neden oldu. AndroidAuthority’nin haberine göre, bu tür reklamlar kullanıcıların sosyal medya deneyimini ciddi şekilde rahatsız ediyor.

Instagram Atlanamayan Reklam Özelliği

YouTube, geçilemeyen reklamları kullanıma sunduktan sonra ciddi tepkiler almış ve kullanıcı kaybı yaşamıştı. YouTube, reklam engelleyici kullananların video izlemesini engelleyerek durumu çözmeye çalışsa da, bu durum kullanıcı memnuniyetini olumsuz etkiledi. Benzer bir senaryo Instagram’da da bekleniyor. Bu durum, kullanıcıların sosyal medya kullanım sürelerini azaltmaya neden olabilir.

Instagram’dan henüz resmî bir açıklama gelmedi. Ancak kullanıcı sayısında ciddi bir düşüş yaşanırsa, Meta’nın bu reklam stratejisini gözden geçirip geçirmeyeceği merak konusu. Şu an için, Instagram’ın yeni reklam araları özelliği, kullanıcı deneyimini nasıl etkileyecek ve platformun geleceğini nasıl şekillendirecek, zamanla görülecek.

Peki siz kullanıcısı olduğunuz platformun getirmeyi düşündüğü bu özellik hakkında neler düşünüyorsunuz? Hem bu sayede telefonlar elimizden düşer mi dersiniz? Görüşlerinizi aşağıda bulunan yorumlar kısmında belirtebilirsiniz…

İncelemek isteyeceğiniz diğer bir haberimiz:

Etkileyici bir Instagram profili nasıl oluşturulur?

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz