Instagram, geçtiğimiz yıl Kasım ayında kullanıcılarına sunduğu Mağaza alanı için yeni bir hamle yaptı. Sosyal medya uygulaması mağaza sekmesinde de artık reklam göstermeye başlayacak.
Instagram’da reklam alanı artmaya devam ediyor
Yeni yerleştirilecek reklamlar, Reels ve Keşfet akışındaki reklamlara göre daha farklı bir konseptte olacak. Ayrıca yeni reklamlar markaların ve içerik oluşturucuların ürünlerini incelemek için kullanılan Mağaza ana sayfasında diğer kutucuklara benzer bir tasarımda yer alacak.
Mağazadaki reklam alanları “sponsor” etiketiyle uygulamadaki yerini alacak. Instagram’ın yeni konumlandıracağı reklamların, diğer alanlardaki reklamlara kıyasla daha başarılı olması bekleniyor. Alışveriş sekmesi doğal olarak kullanıcıları satın almaya yönlendirdiğinden bu alan verilecek sponsorlu içeriklerin başarılı karşılık alacağı düşünülüyor.
Mağaza alanına eklenecek reklamlara tıklayınca, ek resimlerde dahil olmak üzere ürünle ilgili daha fazla ayrıntı gösterilecek ve markadan daha fazla ürüne göz atılması kolaylaşacak. Ayrıca burada yer alan ürünler istek listesine kaydedilebilecek veya arkadaşlarla paylaşabilecek.
Ancak mağaza reklamlarında Hikayeler ve Reels’taki videolar gibi atlanamayacağını belirtelim. Ek olarak kullanıcılar uygunsuz bulduğu reklamı diğer alanlarda olduğu gibi gizleyebilecek veya şikayette bulunabilecek.