Kuruluşundan bu yana on yıl geçen Foursquare için konum tabanlı uygulamarın atası diyebiliriz. On yılda çok farklı özelliklerin eklendiği uygulama, son olarak Hypertrending özelliği ile dikkat çekti. Yeni Foursquare özelliği aslında insanları biraz da ürküttü.
Yeni Foursquare özelliği Hypertrending bir harita üzerinde, insanların nerelerde yoğun olduğunu gösteriyor. Bunun için kullanıcıların telefonlarındaki konum özelliğini kullanan uygulama artık herkesin nereye gittiğini bilecek diyebiliriz. Kişi bir restorandaysa, bu konum uygulamada paylaşılacak.
Konu ile ilgili endişeler ortaya çıkınca Foursquare kurucusu Dennis Crowley bazı noktalara dikkat çekti. Crowley, kişilerin konumlarının isimsiz bir şekilde paylaşılacağını hatırlattı. Nokta şeklinde gösterilen yoğunluk haritasında her noktanın boyutu oradaki insan sayısına karşılık geliyor. Ayrıca her renk farklı bir işletme türünü temsil ediyor.
Yeni Foursquare özelliği hangi amaca hizmet ediyor?
Yeni Foursquare özelliği ile uygulamanın amacı; insanları yoğun olan, talep gören lokasyonlara yönlendirmek. Bu sayede trendleri belirleyebilmek. Burada atlanan nokta isa Foursquare kullanmayan insanlar. Uygulama bir restoranda ne kadar fazla insan olduğunu gösterebilir fakat bunun yanıltıcı olma olasılığı var. Bomboş görünen bir lokasyon aslında Foursquare kullanmayan insanlar tarafından dolup taşıyor olabilir.