Sosyal içerik platformu Youtube, corona virüsü hakkında olan video içeriklerine reklam verilmemesi ve para kazandırmaması yönünde bir politika uygulamaya koymuştu. Şimdi ise bu durumu tam tersine çevirdi.
Google’ın sahibi olduğu Youtube, bazı içerik oluşturucuların ve haber kanallarının corona virüsü ile ilgili yaptığı içeriklerden para kazanmasına izin vermeye karar verdi. Bu güncelleme doğrudan YouTube CEO’su Susan Wojcicki’den bir mektupla çarşamba günü içerik oluşturuculara gönderildi.
Corona virüsünü küresel bir sağlık krizi olarak kategorize eden Youtube, “hassas içerik” politikası çerçevesinde reklmaları kaldırmıştı. Haber içerik oluşturucular tarafından oldukça kötü karşılanmıştı. YouTube CEO’su Susan Wojcicki, dün açık bir mektupta yaptığı açıklamada: “Bu konunun gündelik konuşmanın devam eden ve önemli bir parçası olduğu açıkça anlaşılıyor ve haber kuruluşlarının ve içerik oluşturucularının kaliteli videolar üretmeye devam edebileceğinden emin olmak istiyoruz.” dedi.
Tüm dünyayı kasıp kavuran bu salgının elbette içerik oluşturucular tarafından işlenmesi oldukça normal. İnsanların konu hakkında sürekli bilgi alması ve başkalarının fikirlerini de merak etmesi olağan olduğu için durumun düzelmesi iyi bir adım oldu.
Twitter dünya çapında tüm çalışanlarına “evden çalışın” dedi!