YouTube, üçüncü taraf reklam engelleme uygulamalarına karşı yeni bir hamle başlattı. Bu durum, platformdaki reklamsız deneyimi elde etmeyi zorlaştıracak. Değişiklik, aynı zamanda YouTube Premium’un değerini arttırmak için de atılmış bir adım olarak değerlendiriliyor. İşte konu ile ilgili son gelişmeler…
YouTube reklam engelleme: Neden oldu ve nasıl olacak?
YouTube’un Pazartesi günü yaptığı açıklamada, hizmet şartlarına uygun olmayan üçüncü taraf reklam engelleme uygulamalarını kullanmayı kısıtladığını duyurdu. Kullanıcıların videolara erişiminde ara belleğe alma sorunları yaşayabileceklerini veya “Aşağıdaki içerik bu uygulamada mevcut değil” gibi bir ibareyle karşılaşabileceklerini duyurdu. Bu durum, platformun reklam engelleyen kullanıcıları daha etkili bir şekilde tespit etme ve önleme çabasının bir parçası olarak karşımıza çıkıyor.
YouTube’un atmış olduğu bu adım, reklam engellemeyi önleme çabalarının en son örneği. Geçtiğimiz yıl sonbaharda video devi, reklam engelleyici etkin olan kullanıcıları YouTube’da reklamlara izin vermeye veya reklamsız bir deneyim için YouTube Premium’u denemeye teşvik etmek için küresel bir girişim başlatmıştı. Bu da, YouTube’un içerik oluşturucularını destekleme ve reklamlar aracılığıyla gelir elde etme stratejisini desteklemenin bir parçası olarak değerlendirilebilir.
Google, 2020 yılında reklam deneyimini geliştirmeyi hedefleyerek kısa videolarda (sekiz dakikanın altındaki) reklamlara kısıtlamalar getirerek ve Chrome’daki reklamların içeriğin ortasında oynatılmasını engelleyerek reklam deneyimini iyileştirmeyi amaçlayan adımlar atmıştı. Ancak, üçüncü taraf reklam engelleme uygulamalarının kullanımına ilişkin yeni politika, bu çabaların tam tersine bir etki oluşturabilir.
YouTube, duyurusunda, üçüncü taraf reklam engelleme uygulamalarının reklamları kapatmasına izin verilmeyeceğini vurguladı. İfade şu şekilde:
“Şartlarımızın üçüncü taraf uygulamaların reklamları kapatmasına izin vermediğini vurgulamak istiyoruz çünkü bu, içerik oluşturucunun izlenme için ödüllendirilmesini engelliyor ve YouTube’daki reklamlar içerik oluşturucuları desteklemeye ve dünya çapında milyarlarca insanın yayın hizmetini kullanmasına yardımcı oluyor.”
Reklamsız bir deneyim isteyen kullanıcılar için YouTube Premium, YouTube Music Premium ile birlikte 14 dolarlık aylık ücretle sunulup kullanıcılarına reklamlardan kaçınmanın yanı sıra ek avantajlar da sunuyor. YouTube, 2022 yılında ücretli hizmetlerinden faydalanan kullanıcı sayısının seksen milyon aboneyi aştığını bildirmişti. Ayrıca, Google kullanıcılarına reklam tercihlerini değiştirme olanağı sunuyor. Bu tercihler YouTube ve Google’a ait diğer uygulamalar için de geçerli. Bu değişikliği gerçekleştirmek için kullanıcılar, reklam merkezine giderek tercihlerini ayarlayabilecekler.
Peki kullanıcısı olduğunuz bu uygulama için gelen değişiklik hakkında siz neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıda bulunan yorumlar kısmında belirtebilirsiniz…
İlginizi çekecek bir diğer haberimiz: