Türkiye’nin e-ticaret platformu Hepsiburada, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü yaklaşırken girişimci kadınlara destek verdiği programının verilerini paylaştı.
Günümüzde kadınların kendi ayakları üzerinde durmaları ayrı bir önem taşırken geçmiş dönemlerde bu kadar önemsenmiyordu. İlerleyen teknolojiler ve bilgilerin erişilebilirliği ile de birleşen bireyselleşme, kadınların kendi güçlerini de ortaya koymalarına ve bu süreçte kadın girişimcilere yardım eden programların oluşmasına olanak sağladı.
Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü programı kapsamında girişimciliği teşvik eden Hepsiburada, kadınların özel imkanlarla kendi işlerini e-ticarette kurmalarına ve büyütmelerine destek oluyor.
İlginizi çekebilir: Türk kadın girişimcilerin ilham veren hikayeleri!
Girişimci kadınlar giderek artıyor
Sitenin iş ortakları içinde program öncesinde kadın oranının yüzde 6 olduğu, ancak yeni modelde girişimci kadınların oranının yüzde 30 a çıktığı belirtildi. 30 farklı kategoride satış yapan kadınların en fazla satış yaptığı kategoriler arasında Anne & Bebek, Kişisel Bakım, Ev Dekorasyonu, Mobilya, Mobil & Tasarım, Doğal & Organik Gıdalar yer alıyor.
Kadınların ülkemizde iş gücüne katılım oranının düşük olması, OECD içinde Türkiye’nin bu oranının en düşük ülke olarak anılmasına sebep oluyor. Ancak yapılan araştırmalar kadınların iş gücüne katılımını destekleyecek programlar ile Türkiye’nin, GSYİH’sini 2025’te yaklaşık olarak yüzde 20 artırma potansiyelinin olduğunu gösteriyor.