Avustralya’da yapılan bir araştırma sonucunda çocukların çok fazla abur cubur reklamına maruz kaldığı ortaya çıktı. Okul dışındaki zamanlarını televizyon başında geçiren çocukların, izlediğini yoğun reklam sayısı nedeni ile sağlıksız beslenme alışkanlıklarını arttırdığı üşünülüyor.
Reklamlar, sağlıksız besinlere özendiriyor!
Dünya Sağlık Örgütü’ne göre televizyondaki reklamlar, çocukların yemeyi tercih ettiği besinleri doğrudan etkiliyor. Bu sonuçların ne kadar doğru ve gerçekçi olduğunu kanıtlamak için 2016 yılında Avustralya’da tek bir televizyon ağının reklam içeriğini incelendi. İncelemeler sonucunda çocukların en çok televizyon izlediği dönemlerdeki reklamların yoğunluğu dikkat çekti. Okul saatinden önceki 07:00-09:00 arası ve okul sonrası 16:00- 20:00 arası gıda reklamlarının yarıdan fazlası sağlıksız besinlerden oluşuyor.
Bu sağlıksız reklamlar saatte 1,7 kez yayınlanıyor. En çok reklam yapılan gıdalar arasında patates kızartması ve patlamış mısır, kızarmış yiyecekler ve fast food gibi aperatif yiyecekler var. En az reklamı yapılan gıdalar arasında ise meyve ve sebzeler yer alıyor. Bu araştırmaya göre günde 4 saat televizyon izleyen bir çocuk 1 yıl boyunca ortalama 827 sağlıksız gıda reklamına maruz kalıyor.
Araştırmanın sonucunda sağlıksız besinlere çok fazla maruz kalan çocukların, süzekli izlediği kanallardaki reklam düzenlemelerinin ne derece fayda sağlayacağı üzerinde çalışılıyor. Sürekli artan bu sorunla mücadele etmek için Amerikan Pediatri Akademisi, sebzeler, meyveler, tam tahıllar, az yağlı süt ve yağsız proteinlerden oluşan bir diyet önermektedir. Ayrıca, televizyon ve video oyunları gibi her türlü eğlencenin sınırlandırılmasının yanı sıra, soda veya meyve suyu içecekleri gibi şekerli içeceklerin sınırlandırılmasını da tavsiye ediyor.