1994 yılında faaliyete başlayan Amazon, geçen 25 yıl boyunca sürekli olarak elini güçlendirecek adımlar attı. Şirketin özellikle Avrupa ve Amerika kıtasındaki en etkileyici özelliklerinden biri ise aynı gün teslimat hizmeti oldu. Amazon üzerinden ürün satın alan bir kullanıcı ürününe aynı gün içinde kavuşabiliyor. Bu markanın rakiplerinin de geri kalmaması gereken bir uygulama. Hatta doğrudan markanın rakibi olmayan şirketler bile bu uygulama ile Amazon’un önüne geçmeye çalışıyor. Böyle markalardan biri de Fransız şirket L’Occitane. L’Occitane Amazon şirketi ile rekabet etmek için yolları sıvadı.
“Ship From Store” uygulamasını duyuran L’Occitane aynı gün teslimat konusunda Amazon’a meydan okudu. Kişisel bakım ürünlerinin satıldığı marka bu hamlesiyle benzer ürünleri Amazon’dan satın alan müşterileri hedefliyor.
L’Occitane Amazon şirketi ile şimdilik yalnızca İngiltere’de rekabet edebiliyor. Çünkü şirketin aynı gün teslimat hizmeti yalnızca İngiltere’da var.
Adres farketmiyor
Konu ile ilgili açıklama yapan L’Occitane yöneticisi Paco Ribagnac, “Etkili bir müşteri deneyimi sağlamak için teslimat en önemli anahtardır. Müşterilerimize hızı ve verimli satın alma çözümleri sunmak istiyoruz. Güçlü bir ekip çalışması sonucunda Londra’daki herhangi bir adrese aynı gün teslimat hizmeti sağlayabiliyoruz” dedi.
Yeni hizmet markanın İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerindeki büyüme ve pazar payını artırma yönündeki stratejisinin bir parçası. Bu stratejide aynı zamanda canlı yardım ve premium çevrimiçi müşteri deneyimi uygulamaları olduğu biliniyor.