17 Ağustos Cumartesi 2019

Uykumu alamıyorum diyenler için 11 öneri


Çağımızın en önemli sorunlarından biri sürekli yorgun olmak, yorgun hissetmek. Yeterli enerjiye sahip olmak için yapmamız gereken tek şey düzenli bir uyku alışkanlığına sahip olmak olsa da her zaman bunu gerçekleştirmek söylenildiği kadar kolay olmuyor. Çoğu zaman uzun saatler boyunca dijital ekranlara bakmak uykumuzu kaçırıyor. Bilim adamlarına göre teknolojinin en büyük zararlarından biri uyku düzenimizi alt üst etmesi. Uykumu alamıyorum cümlesini gün içinde defalarca kez duyabilirsiniz.

Peki uyku düzenimizi nasıl düzeltebiliriz? Düzenimizi bozan teknolojiyi düzenimizi yeniden inşa etmek için kullanabilir miyiz?

Cevap tabiki evet! Teknoloji istenildiği zaman ideal uyku koşullarını yaratabilir ve bize daha iyi bir dinlenme ortamı oluşturabilir. 

Uykumu alamıyorum dememek için yapılması gerekenler

Uykusuzluğun en büyük sebeplerinden biri telefonlardaki, bilgisayarlardaki, tabletlerdeki ve hatta televizyonlardaki mavi ışık. Bu cihazların yaydığı mavi ışık beyninizin hâlâ gündüz olduğunu düşünmesini sağlıyor. Bu da tabiki uyku düzeninizi etkiliyor. Gün batımından sonra gözlerinizin gördüğü mavi ışık miktarını azaltmanız gerekiyor. Bunun için evinizde akıllı ampul kullanabilirsiniz. Cihazlarınızdaki mavi ışık filtresini kullanabilirsiniz. Böylelikle uykumu alamıyorum diye ettiğiniz şikayetlerin azaldığını göreceksiniz.

Uyumadan önce birçok kişi YouTube’dan video izliyor ya da mobil oyun oynuyor. Ancak uyuyabilmek için bu aktivitelerden uzak durmakta fayda var. Yattığınızda telefonunuza gözlerinizle bakmak yerine kulaklarınızı kullanarak sesli kitap ya da podcast dinleyebilirsiniz. 

Uyumadan önce mavi ışıklardan uzak durmak şart

Uyumaya hazırlandığınız zaman akıllı telefonunuzdan dinlendirici sesler açabilirsiniz. Bu da sizi rahatlatacak ve uykuya rahat bir şekilde dalmanızı sağlayacaktır. 

Telefonunuzu yatak odanızın dışında bırakmayı deneyebilirsiniz. ‘Nasıl olur, ben telefonumun alarmını kullanıyorum’ dediğinizi duyar gibiyiz. Bunun için bluetooth hoparlörünüzden faydalanabilirsiniz. Eğer gerçekten telefonunuzu odanızda tutan şey alarm ise hoparlörle işinizi görebilirsiniz. 

Bazen yeterince uyusak bile dinlenmiş hissetmeyiz. Bunun sebebi kaliteli bir uyku geçirmemiş olmaktır. Uykunuzu izleyecek akıllı bileklikler kullanabilirsiniz. 

Sakin bir alarm sesi kullanmak sakince uyanmanıza yardımcı olur. Harika bir uykuyu rahatsız edici bir alarmla bölmek işleri kolaylaştırmaz. 

Uykunuzu tam alamadığınızı düşündüğünüz günlerde daha sonrasında saatlerce uyumayı planlamak ve bunu gerçekleştirmek aslında son derece zararlıdır. Uykuya yetişmeye çalışmaktan vazgeçin. 

Gün içinde ihtiyacınız kadarından fazla kahve içmeyin. Kafein kanınızda 8 saat kadar kalabilir ve uykunuzun düşmanı olabilir. 

Uykusuzluk çekmemek için kafeini azaltmak gerekiyor

Bazen odadaki kuru hava da sizi uyutmayabilir. Bu aşamada hava temizleyici almanın vakti gelmiş olabilir. 

Kimi zaman evin ısısı yeterli seviyede olsa bile terli bir şekilde uyanabilirsiniz. Bunun suçlusu ısıyı hapsetme eğiliminde olan sentetik çarşaflar olabilir. Nemi emen çarşaflar kullanmaya özen gösterin. 

Doğru yastık seçimi de daha kaliteli bir uyku anlamına gelir.

YAZAR: Hazal Orta

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

TikTok’un en ünlü 26 fenomeni!

TikTok veya Çin’de bilinen adıyla Douyin ilk olarak Eylül 2016 yılında hayatımıza girdi. Kısa süre içerisinde büyük bir kitleye ulaşan sosyal …

Bir Cevap Yazın