YouTube neden önemli?

0
262 Okunma

Eğer bir girişime imza atmak ya da kişisel olarak sosyal medyada farkedilmek istiyorsanız muhtemelen şimdiye kadar çeşitli dijital pazarlama stratejileri hakkında birçok şey okumuşsunuzdur. Bunların bazılarından sosyal medyanın işletme için önemini öğrenmişseniz, gözlerinizde dolar işaretleri belirmiş bile olabilir. Genellikle girişimciler sosyal medya için yeterli zaman ayıramıyorlar. Sonucunda uzaktan kolay gibi görünen sosyal medya etkileşimleri de doğal olarak beklendiği gibi olmuyor. Ancak er ya da geç bir strateji belirlemeli ve uygulamaya koymalısınız. Bu stratejileri belirlerken YouTube sizin için son derece önemli bir rol oynayacaktır. Peki, YouTube neden önemli?

Bir girişim için aşağıdaki noktalara dikkat etmek gerekiyor.

  • Maliyet
  • Rakip analizi
  • Tüketici geri bildirimleri
  • Artan kamu incelemeleri
  • Alanınızdaki diğer kişilerle bağlantıda olmak
  • Sağlıklı müşteri ilişkileri
  • Arama motoru sıralaması
  • Tüketici araştırması
  • Artan marka bilinirliği

Günümüzde tüm bunları kapsayan bir sosyal medya platformu var; YouTube. Business Insider Singapore’a göre, video paylaşım sitesi YouTube’u aylık olarak ziyaret eden yaklaşık 1.8 milyar aktif kullanıcı bulunuyor. İki milyardan fazla kullanıcısı olan platformun Facebook’u geçmesi an meselesi. İşte bu yüzden YouTube işinizi pazarlamanız için son derece önemli. 

YouTube‘un en faydalı özelliklerinden biri topluluk kurallarına uyduğunuz sürece istediğiniz herhangi bir videoyu yayınlamanın tamamen ücretsiz olması. Ayrıca, doğrudan YouTube’un içine yerleştirilmiş sayısız düzenleme, analiz ve pazarlama aracı da sizin çok için son derece verimli.

Neden Youtube?

Google’ın Gmail’den daha fazla kullanıcısı olan platformu YouTube’da yayıncılar istediği zaman canlı yayın açarak takipçileri ile etkileşime geçebiliyor. Ayrıca isteyen yayıncılar 360 derece videolar oluşturabiliyor. Haftalık ya da aylık olarak düzenli içerik yükleyen yayıncılar günün sonunda büyüyen bir kitleye sahip oluyor. 

YouTube’un elini kuvvetlendiren bir kozu da rakiplerinin girdiği skandallar. Örneğin Facebook ve Twitter’da kısa süre önce karışıklıklar yaşandı. Şirketler yaşanan siber zorbalık ve taciz sorunlarına gereken ilgiyi göstermeyerek kullanıcılar gözünde itibar kaybetti. Ayrıca, Snapchat de benzer bir taciz olayına müdahale etmediği için eleştirildi. 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz