Instagram yeni Reels ve alışveriş sekmesi için denemeler yapıyor!

0
766 Okunma

En fazla kullanılan uygulamalardan biri olan Instagram, kullanıma yeni açtığı Reels özelliği ve alışveriş sekmesi için yeni bir ana sayfa düzeni oluşturuyor. Uygulamanın ana sayfada sekmeleri alt sıraya koyduğu yeni tasarım denemeleri örneklerle paylaşıldı.

Instagram yeni Reels ve alışveriş sekmesi için denemeler yapıyor

Instagram‘ın TikTok benzeri yeni özelliği Reels, popülerliğini artırmaya başlarken bu özellik için altta bulunan araç çubuğunda sekme oluşturulacak. Aynı zamanda tıpkı Reels gibi alt sırada alışveriş sekmesi de yerini alacak. Çünkü Instagram, sadece fotoğraf ve video paylaşımı için değil alışveriş için de çok büyük bir pazar yeri.

instagram reels

Paylaşılan görsele baktığımızda 3 farklı deneme tasarımı ile karşılaşıyoruz. Bu tasarımlara göre iki sekme de alt sırada bulunan araç çubuğunda yer alıyor.

 

İlk modelde Reels sekmesinin Keşfet sekmesinin, Alışveriş sekmesinin ise Hareketler sekmesinin yerini aldığını görüyoruz. Hareketler ve Keşfet sekmesi ise ana sayfanın yukarısında DM‘in yanında yer alıyor. Kısacası ana sayfaya bakıldığı zaman kalabalık bir görüntü bizi karşılıyor.

İkinci tasarıma baktığımızda gönderi oluşturma sekmesi ana sayfanın sol üst köşesine, Reels ortaya, Alışveriş sekmesi ise yine önceki model gibi Hareketler sekmesinin yerine taşınıyor. Bu tasarım bir önceki tasarıma göre daha iyi ve göze hitap ediyor diyebiliriz.

Son tasarımda sadece gönderi oluşturma sekmesi sağ üst köşede dururken diğer 6 sekme alt sırada diziliyor. Bu şekilde dizildiğinde ise Facebook‘la olan benzerliği gözlerden kaçmıyor.

IG TV‘nin ilk olarak ana sayfanın sağ üst köşesine kısayolu eklendiğinde kullanıcılardan olumsuz geri dönüş almıştı. Bu yeni ana sayfa düzeni hayata geçerse kullanıcılar tarafından sevilecek mi merak konusu…

Yüzen mağaza Apple Marina Bay Sands yarın görücüye çıkıyor!

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz