Apple’ın yeni gizlilik sözleşmesi Facebook’u etkiledi!

0
366 Okunma

Teknoloji devi Apple’ın gizlilik sözleşmesinde yaptığı yeni düzenlemeler bir çok şirketi etkilemeye başladı. Etkilenen şirketler arasında Meta, Snapchat gibi dev şirketler de var. İşte detayları…

Apple’dan Black History ayına özel koleksiyon

Gizlilik sözleşmesi Facebook’u vurdu!

Apple, geçtiğimiz ay yayınladığı gizlilik sözleşmesiyle birlikte ağ sağlayıcı birimler bundan böyle kullanıcıların internet dolaşımlarıyla eşleştirilemeyecek. Güncellemeyle birlikte Dns sorgulamaları da şifrelenerek kullanıcıların gizliliği daha çok korunmaya başladı. Böylelikle, hiçbir şirket kullanıcıların profillerini oluşturmak için IP adresinden ve konumlarından faydalanamayacak. Düzenleyici tedbirler dolayısıyla Türkiye, Rusya, Kolombiya ve Mısır gibi ülkeler an itibariyle listede yok.

Snapchat, bu çeyrekte 1,3 milyar dolar gelir ve 22,6 milyon dolar net gelir elde etti. 319 milyon günlük kullanıcıya sahip olan şirketin hisseleri %23 düşüş gösterdi. Facebook kurucusu Mark Zuckerberg, Apple kullanıcılarına yönelik reklam altyapısını güncellediğini açıkladı. Snapchat’den an itibariyle bu gizlilik sözleşmesiyle bir gelişme yapmadığını açıkladı. Şirketin finans müdürü Derek Andersen, Snap’in “iOS platform değişikliklerinin etkisinden beklediğimizden daha hızlı iyileşmeye başladığını” söyledi.

Andersen, Facebook’un gizlilik sözleşmesi güncellemesinden sonra yaptığı açıklamalarda “Uygulama İzleme Şeffalığı” konusuna da değindi.  İnternette çıkan reklamlar yoğun olarak kullanıcı verilerine dayandığından, sosyal ağlar iOS kullanıcılarına reklam yayınlamak için alternatifler üzerinde çalışıyor.

Şirket hızlı ilerlediğini iddia etse de, geçtiğimiz ay yaklaşık olarak 3 milyon dolarlık bir zarara uğradığı da aşikar. Apple’ın gizlilik sözleşmesinin diğer uygulamalara karşı ne zarar verdiği henüz bilinmiyor. Ancak bu yeni güncellemeden kullanıcıların çok mutlu olduğu da aşikar.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz