Sosyal medya artık sadece eğlencenin değil para kazanmanın da merkezi. İçerik üreticiler sosyal medyada yayınladığı fotoğraf ve videolardan dolaylı şekilde kazanç elde ediyor. Peki, bu kazançların %100’üne sahip olabiliyorlar mı? İşte Instagram ve Facebook buna içerik üreticilerin yüzünü güldürecek bir cevap verdi.
Meta içerik üreticiler için kesenin ağzını açtı
Sosyal medya üzerinden para kazanmak günümüzün trendleri arasında yer alıyor. Her platformun kendine göre bir kitlesi bulunuyor. Bu konuda büyük rekabet içerisinde olan TikTok ve Meta çatısı altında yer alan Instagram ve Facebook; sunduğu avantajlar ile birbirlerinin önüne geçmeyi başarıyor. Son zamanların en çok indirilen sosyal medya uygulaması TikTok. Bu konuda rekabeti elden bırakmayan taraf ise Instagram. Reels ve geliştirilen özellikleri ile kullanıcıların dikkatinin kaymasını önleyen platform şimdide gözünü üreticilere çevirdi. Yeni açıklamaya göre Instagram ve Facebook 2024 yılına kadar içerik üreticilerin kazançlarından komisyon almayacak. Bu demek oluyor ki Instagram ve Facebook’u kullanmaya devam eden içerik üreticiler kazançlarının %100’üne sahip olabilecekler.
Bu durum elbette içerik üreticiler kadar platform sahiplerine de büyük kar sağlıyor. Çünkü sosyal medya uygulamaları günlük hesaplardan ziyade içerik üreticilerin hesapları sayesinde bu kadar popüler hale geldi. Her hangi bir ürün satın almadan önce artık fenomenlere bakıyoruz. Televizyon reklamlarından ziyade artık bizi Influencer önerileri ilgilendiriyor. Hal böyle olunca kullanıcıların platformdaki sürelerini arttırmanın en kestirme yolu da içerik üreticileri memnun etmekten geçiyor.
Bu durumdan hem üreticiler hem de platform kullanıcıları kazanıyor. Siz en çok hangi platformu kullanıyorsunuz?