Açıkçası TikTok; Instagram, Snapchat ve hatta YouTube dahil olmak üzere birçok sosyal medya platformunun ana rakibi. Instagam’ın Makaraları varken, YouTube’un TikTok’un kısa biçimli video içeriğiyle rekabet edecek Kısaları var. Ve şimdi, Google’ın sahip olduğu video akışı platformu, içerik oluşturucuların Shorts yapmasını kolaylaştırmaya çalışıyor.
YouTube, uzun videolarınızı kısa kesmek için yeni bir seçenek ekledi
YouTube, hem iOS hem de Android cihazlarda mobil uygulamasına yeni bir “Kısada Düzenle” aracı tanıttı. Adından da anlaşılacağı gibi, bu, içerik oluşturucuların tam uzunluktaki videolarından alınan klipleri kolayca oluşturmalarına yardımcı olur ve bu klipler düzenlendikten sonra Kısa Videolar’da hemen kısa biçimli bir video olarak paylaşılabilir.
Yeni özellik, Oluştur menüsü aracılığıyla bulunabilir ve bu özelliğin seçilmesi, içerik oluşturucuların yükledikleri videolardan birinden 60 saniyeye kadar seçebilecekleri düzenleme arayüzünü açar. Mevcut Kesim aracından farklı olarak, Kısa Olarak Düzenle, metin, filtre ve fotoğraf ekleme ve ayrıca Shorts kamerası aracılığıyla ekstra çekimler ekleme gibi ek düzenleme seçenekleri sunar.
Ayrıca, orijinalin en boy oranından bağımsız olarak, mevcut videoları YouTube Shorts ile uyumlu bir biçime sığdırmak için otomatik olarak kırpabilir. Platform, yalnızca orijinal yükleyicinin uzun biçimli videolarını Shorts’a aktarabileceğini ve yeni aracın diğer içerik oluşturuculardan klip çekmek için kullanılamayacağını belirtiyor.
YouTube, araç aracılığıyla düzenlenen kliplerin, alındığı videonun bağlantılarını da içereceğini ve bu sayede izleyicilerin Shorts’tan tam uzunluktaki sürümü hemen yüklemesine olanak tanıdığını ekliyor. Bu klipler, daha uzun içerikleri için bir tanıtım aracı veya bir tanıtım aracı olarak da kullanılabildiğinden, içerik oluşturucular için oldukça faydalıdır. Platform, resmi destek sayfasına yakın zamanda yaptığı bir girişte, “Bu güncelleme, klasik içeriğinize taze bir hayat getirmenize ve izleyicilerinizle etkileşim kurmanın yeni bir yolunu sunmanıza olanak sağlayacak” dedi.
Google’ın sahip olduğu video akışı ve yayın hizmeti, kısa süre önce, Snapchat , TikTok ve Instagram gibi rakiplerin benzer kısa biçimli video tekliflerini ele alan Shorts’a çok fazla odaklandı . Geçen ay YouTube, TechCrunch’a her ay ortalama 1,5 milyar kullanıcının Shorts içeriğine girdiğini gördüğünü söyledi.