Merkez üssü Pazarcık ve Elbistan ilçeleri olan ve 10 ili etkileyen depremden 3 gün geçti. Deprem ardından yıkılan binaların enkazında arama kurtarma çalışmaları hala sürüyor. Bununla birlikte enkaz altında kalan kişilerden hala umutlu haberler gelmeye devam ediyor.
AFAD, AKUT, Ahbap, Kızılay, jandarma, polis devletin tüm kurumları sahada yerini almış durumda. Bunun yanı sıra sivil toplum örgütleri ve gönüllü vatandaşlar bölgelerde çalışmalarını sürdürüyor. Bu çalışmalar ülkenin dört bir tarafından gelen gıda, giyim, elektronik, ısınma vb. yardımlardan oluşuyor.
Dünyaca ünlü markalarda bu dayanışmaya maddi olarak destek oluyor. Kimisi yaptığı yardımları sosyal medyadan duyururken, bazı markalarda yaptığı yardımı gizli olarak gerçekleştiriyor.
Öncelikle şimdiki paylaşacağımız veriler bizlerin sosyal medya aracılığı ile gördüğü veriler olduğunu söyleyelim.
Dünyaca ünlü markaların depremzedelere yaptığı yardımlar!
Meta : 550.000 dolar bağış
TikTok: 200.000 dolar bağış
Uber : 100.000 dolar bağış
Avalanche : 1.000.000 dolar bağış
Bosh : 100.000 dolar bağış
ING Türkiye : 60 milyon euro bağış
IKEA : 10 milyon euro bağış
PUBG : 200.000 dolar bağış
Vodafone : 1.3 milyon dolar bağış
Mitsubishi El. 150.000 dolar bağış
Deutsche Tel : 1 milyon dolar bağış
Huawei : Baz istasyonları ve jeneratçr desteği
Apple: Arama kurtarma için bağış
Google : Arama kurtarma için bağış
Amazon: Temel ihtiyaç malzemeleri
Petrol Ofisi : 5 milyon litre akaryakıt bağış
Özellikle markaların yaptığı yardımlar bu şekildeydi. Bunlar sadece bizlerin görebildiği ve duyurulan yardımlar. Bununla birlikte eminiz ki çok daha fazlasını yapmış, elini taşın altına koymuş birçok yerli, yabancı marka var. Son olarak Spotify, Netflix ve Starbucks markalrı bu süreçte herhangi bir taziye postu yayınlamadığı için sosyal medyada boykot ediliyor.
Kısacası tüm dünya el ele verdi. Hep beraber bu günleri atlatacağız.