Ses devi Spotify bugün, kurumsal podcast barındırma platformu Megaphone’a, yayın yayıncılarının radyo içeriklerini podcast’ler olarak kolayca yeniden dağıtmalarına olanak tanıyan yeni bir aracı tanıttı.
Spotify, radyo yayınlarını podcast’lere dönüştürmek için yeni bir teknoloji sunuyor
Yeni yetenekler, Spotify’ın 2021’de satın aldığı podcast teknolojisi platformu Whooshkaa’dan türetildi ve radyo yayıncılarının mevcut ses içeriklerini, daha geniş bir kitleye ulaşmak için yeniden dağıtabilecekleri ve yeniden para kazanabilecekleri isteğe bağlı podcast’lere dönüştürmelerine olanak tanıyor.
Spotify küresel reklamcılık iş geliştirme ve ortaklık başkanı Emma Vaughn, “Dinleyicilerin sesle etkileşime girme şekli sürekli değişiyor ve dijital sesin, özellikle Gen Z olmak üzere, giderek artan bir şekilde tercih ettikleri dinleme yolu haline geldiğini biliyoruz” dedi. “Bu yeni yayından podcast’e özelliğiyle, radyo yayıncılarını gün boyunca mevcut kitlelere ulaşmaları ve aynı zamanda yeni, daha genç izleyicilerle bağlantı kurmaları için güçlendiriyoruz.
“Dahası, yayın yayıncılarının podcast içeriklerinden kendilerinin veya Spotify Audience Network’ün bir parçası olarak para kazanmalarını kolaylaştırdığımız için yeni bir gelir akışının kilidini açmaktan heyecan duyuyoruz.”
Yayından podcast’e aracını kullanmak için, yayıncıların yalnızca tek seferlik bir kurulum sürecini tamamlaması gerekecek ve bu noktadan sonra platform, yayınlanan içeriği otomatik olarak yeni podcast bölümlerine dönüştürmeye devam edecektir. Reklam işaretçisi konumları da otomatik olarak belirlenir ve yayıncılar bunları değiştirme veya kaldırma, yeni reklamları dinamik olarak yeniden yerleştirme ve Megafon’un Spotify Audience Network dahil olmak üzere para kazanma araçlarını kullanma özgürlüğüne sahiptir.
MIDAS 2022 yaz raporuna göre, geçen yıl itibariyle canlı radyo, popüler sesli dinleme biçimleri açısından hala hakim durumda ve 15 yaşın üzerindeki Birleşik Krallık’taki yetişkinlerin %88’i haftalık olarak dinliyor . Bununla birlikte, isteğe bağlı müziğin arkasından üçüncü en popüler ses dinleme yöntemi olarak podcasting’in popülaritesi arttı ve tüketicilerin %70’inin indirdikleri bir podcast bölümünün çoğunu dinlediklerini söylemesiyle yüksek bir etkileşim oranına sahip olduğu kanıtlandı.
Megafon şu anda yayıncılar için bağımsız bir platform olarak sunuluyor, ancak gelecekte şirketin yaratıcılara yönelik hepsi bir arada platformu olan Spotify for Podcasters’a entegre edilmesi bekleniyor. Bu, ses devinin Mart 2023’teki yıllık Stream On etkinliğinde Anchor’u anında yürürlüğe girecek şekilde entegre ettiğini duyurmasının ardından geldi. Spotify ayrıca etkinlikte Netflix, Avustralyalı yayıncı Schwartz Media ve katılan NPR ile ortaklıklar da dahil olmak üzere bir dizi yeni Megaphone ortaklığı duyurdu.