Porsche’un yeni Taycan 4 Cross Turismo modelinin test sürüşünü yaparak deneyimledim.
Porsche Taycan 4 Cross Turismo özellikleri
Dört tekerlekten çekişli ve adaptif havalı süspansiyonlu yeni yüksek teknolojili şasi, off-road koşullarında dinamik özelliklerden taviz vermeyen bir performans sağlıyor. Arka koltukta yolcular için sunulan 47 milimetre daha fazla baş mesafesi ve 1.200 litreyi aşan bagaj kapasitesi Cross Turismo modelini gerçek anlamda çok yönlü bir otomobil haline getiriyor.
Taycan 4 Cross Turismo, Taycan 4S Cross Turismo, Taycan Turbo Cross Turismo ve Taycan Turbo S Cross Turismo olmak üzere dört farklı versiyon lansmanla birlikte pazara sunuluyor.
280 kW (380 PS) motor güce sahip Taycan 4 Cross Turismo, kalkış kontrolü ile aktif olan güç yüklemesi sayesinde 350 kW (476 PS) güç üreterek, 0’dan 100 km’ye 5,1 saniyede çıkabiliyor. 220 km/sa azami hıza ulaşan otomobil 389 – 456 km arasında menzil (WLTP) sunuyor.
2018 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen Mission E Cross Turismo konsept otomobille büyük benzerlik gösteren model, silüetinde arka kısma doğru aşağıya eğimli seyreden ve Porsche tasarımcıları tarafından “uçuş hattı” olarak ifade edilen sportif tavan hattıyla dikkat çekiyor.
Off-road dizayn paketi içerikleri arasında tekerlek kemeri detayları, ön ve arka alt paneller ve yan etekler bulunuyor. Off-road dizayn paketinin bir parçası olarak, Cross Turismo’da ön ve arka tamponların köşelerinde ve eteklerin uçlarında özel kapaklar bulunuyor. Bu unsurlar çarpıcı bir dış görünüme kavuşturmanın yanı sıra taşlara karşı da koruma sağlıyor.
Porsche, Taycan Cross Turismo için boyut ve kullanım açısından standartları yeniden belirleyecek ve üç bisiklete kadar taşıma imkanı sunan bir arka taşıyıcıyı geliştirdi. Farklı bisiklet türleri için de kullanılabilen taşıyıcı üzerinde bisiklet bulunduğunda dahi bagaj kapağı açılabiliyor.