22 Eylül Çarşamba 2021

Facebook ve Instagram’dan gençler için yeni güvenlik önlemleri


Sosyal medya devleri Facebook ve Instagram, hedefli reklamlara sınırlama getiriyor. Şirket, reklamverenlerin 18 yaşın altındaki kullanıcıları nasıl hedefleyebileceği konusunda değişikliğe gidiyor. Yapılan bu değişiklik ile birlikte, reklamcılar Facebook, Instagram ve Messenger’ın en genç kullanıcılarına reklam göstermek için “ilgi alanlarını” veya diğer hizmetlerden toplanan bilgileri kullanamayacak.

Instagram, 16 yaşın altındaki kullanıcıların hesaplarını gizli hale getiriyor

Reklamlara gelen sınırlamanın yanı sıra Instagram genç kullanıcılar için yeni güvenlik ayarları sunacak. Bu haftadan itibaren, 16 yaşından küçük çocuklar Instagram’a katıldığında hesapları otomatik olarak gizli hale getirilecek, yani gönderileri yalnızca onları takip etmesine izin verdikleri kişiler tarafından görülebilecek.

facebook-ve-instagram-dan-gencler-icin-yeni-guvenlik-onlemleri-1

Instagram ayrıca “yetişkinlerden istenmeyen temas” olarak adlandırdığı şikayeti önlemek için adımlar atıyor. Şirketin kurallarını ihlal etmemekle birlikte, “potansiyel olarak şüpheli davranışlar” sergileyen yetişkinlerin – örneğin gençler tarafından engellenmiş veya rapor edilmiş gibi – gençlerle etkileşimde bulunma ve onları takip etme yeteneğinin sınırlı olacağını belirtiyor.

Instagram’ın Kamu Politikası Başkanı Karina Newton, Instagram’ın 13 yaş altı uygulaması üzerinde hala çalışıldığını ve şirketin; “ailelerin ve gençlerin ihtiyaçlarını” karşılamak için çocuk gelişimi ve mahremiyet savunucuları uzmanlarıyla derinlemesine istişare içinde olduğunu söylüyor.

YAZAR: Merve Sağır

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Instagram Hikayeler için yukarı kaydırma dönemi sona erdi! İşte yeni bağlantı yöntemi

Sosyal medya platformu Instagram, nerdeyse günlük hayat aktivitelerimizden çok bağlantılı linkler için kullanılır hale geldi. …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir