2010 yılında hayatımıza giren Instagram, birçok yeniliği de beraberinde getirdi. Moda endüstrisinin her alanına etki ederken gündelik hayatımızı da bu platforma göre düzenler olduk. Peki Instagram özel hayatlarımızı nasıl değiştirdi?
Uygulamanın ilk çıktığı yıllarda potansiyelini farkeden Aimee Song, Julia Engel ve Kendi Skeen gibi stil odaklı birçok blogger görsel açıdan zengin paylaşımlar yapmaya başladı.Bu dönemde popülerleşen 20’nin üzerinde blogger güçlü hale gelerek milyonlarca takipçiye ulaştılar. Günümüzde yerini başkalarının aldığı popüler bloggerlar, çeşiti faktörlerle zaman içinde sosyal medyadan uzaklaşarak etkilerini kaybetmeye başladılar.
Tüm bunlar olurken tulumların, ”it” lakabı verilen çantaların, yenilenmiş mutfakların, renklerin uyumlu olduğu oda dizaynlarının, partilerde kullanılan ve giderek trendleşen ahşap koltukların olduğu fotoğraflar popülerleşiyordu. Parti veren insanlar parti konseptlerini Instagram’dan esinlenerek hazırlıyor, burada popüler olan ürünleri kullanıyordu.
2009 yılında açtığı blog sayfasıyla dikkatleri üzerine çeken Kendi Every Day isimli sayfanın konsepti oldukça basitti aslında. Kocası fotoğrafçı olan Kendi, her gün hangi kıyafetini giyerse kocası fotoğrafını mutlaka çekiyordu ve o da bu fotoğrafları blogunda yayınlıyordu. O dönem 150,000 takipçiye ulaşan Kendi’nin günlük hayatta giydiklerini görmek ve buna tanıklık etmek takipçiler için heyecan vericiydi. Evlendikten sonra bebeğini doğuran Kendi, eskisi kadar olmasa da arada Instagram üzerinde gönderiler paylaşıyor.
Ev içi yaşamımızı büyük ölçüde etkiledi
Ev dizaynına gelirsek, Instagram’da #InteriorDesign etiketiyle 39 milyon gönderi ve onu takiben 6 milyon post ile #HomeDesign etiketi yer alıyor.
Parachute isimli ev dizayn markasının kurucusu Ariel Kaye, insanların artık günümüzde özel hayatları dahil yaşamlarını fotoğrafladıklarını ve bu anları sosyal medyada paylaştıklarını belirtirken, kullanıcıların her iki dakikada bir özel alanlarını fotoğrafladıklarını söylüyor. The Into the Gloss blogunun Top Shelf isimli serisiyle başlattığı harekette kadınlar, yatak odalarını, salonlarını, banyolarını fotoğraflıyor ve bu fotoğraflar, seri içerisinde yayınlanıyordu.Bu gönderiler zamanla yatak içinde elinde bir kahve fincanı ya da kitap olan insanların fotoğraflarına dönüştü ve insanlar yatak örtülerini dahil Instagram’a uygun almaya başladılar. Masaya koydukları bir bardaktan duvar renginin uyumuna her şey ”Instagramlık” olmaya başladı. Bu platformdaki trendleri yakalamak isteyenler internet üzerinden sık sık dönemlik alışveriş yaparak evlerine bu trendlere göre dizayn etmeye başladılar.
Bu tarz alışverişlerin çoğaldığı dönemde pahalılaşan ürünlerin aksine yeni bir satış yöntemi ortaya çıktı ve müşterilere yüksek kalitede uygun fiyatlı ürünler internet üzerinden satılmaya başlandı. Bu gelişme üzerine taleplerin iyice artmasıyla artık ev dekoru sezonlara göre tamamiyle değişir hale gelerek popüler Instagram hesaplarında yerlerini aldılar.
Yediğimiz yiyecek ve içeceklerin Instagram’da nasıl görüneceklerini düşünüp ona göre karar verdiğimiz bu dönemde sosyal medyanın uzun yıllar özel yaşamlarımızı etkileyeceği düşünülüyor.