22 Kasım Cuma 2019

İnterneti ikiye bölen Orkid Türkiye reklamı


orkide reklamı

Orkid farkındalık yaratmak amacıyla Türkiye için özel bir reklam filmi yayınladı. Yayınladığı reklam filminde, kadınların yıllarca marketlerden hijyenik ped alırken maruz kaldığı, ped paketinin gazeteye sarılmasını konu aldı. Ancak reklam filmine eleştirel bakanlar ”Türkiye’nin imajını kötülüyor” yorumlarında bulundu.

Bu yıl düzenlenen Golden Drum Festivali’nden “Silver Drum” ödülü alan Orkid reklamı Türkiye’nin gündemine girdi. Yayınlanan reklam filminde Türkiye’de gerçekten de yıllarca daha çok küçük marketlerde yaşanan bir olaya değindi.

Kasaya gelindiğinde alınan ürünün hijyenik ped olduğunu gören kasiyer önceki günlerden kalan gazete kağıtlarını ped paketinin üstüne sarıyor ve siyah içi gözükmeyen bir poşete koyuyordu. Hijyenik ped almanın ayıp ya da utanılacak bir şey olmadığını aktarmaya çalışan Orkid, bu noktada farklı bir reklam stratejisi izlemiş durumda.

Söz konusu durumu eleştirmek için marketlerde kısa süre için gazete kağıdına sarılı orkid hijyenik pedler satan marka, önemli bir detaya da yer verdi.

Orkid reklamı

Orkid’in yıllardır reklamlarında kullandığı adeta sloganlaşan ”Kızlar hijyenik ped alamadıkları için okula gidemiyor” başlığı haber başlığı şeklinde verilerek, pedin sarıldığı gazete kağıdının üstüne basıldı. Aynı sayfa üstündeki diğer haberlerde ise Türkiye’de yaşanan kadın cinayetleri de yer aldı. Bu şekilde eleştirel bir reklam hazırlayan Orkid’in bu hamlesi hem eleştirildi hem de alkışlandı.

Eleştirenlerin başında gazeteci Engin Gedik yer alıyor. Attığı tweet ile reklam filmini yorumlayan Gedik, “Orkid, sırf reklam ödülü almak için Türkiye’nin imajını kötülüyor. Ödül case video’su bile hazır.” diyor.

Orkid Türkiye reklamı hakkında açıklama yaptı

Sputnik Türkiye’de yayınlanan açıklamaya göre, Orkid eleştiri oklarının hedefi haline gelen yeni reklam filmi hakkında açıklamada bulundu. Açıklamada şu ifadeler yer alıyor: “Türkiye’de ve dünyada kadınların yaşadığı damgalanma, ekonomik kısıtlar nedeniyle hijyenik pede erişememe ve toplumsal cinsiyete dayalı şiddet de dahil olmak üzere bazı ciddi sorunlara ışık tutmak amacı” taşıyor diye aktarıldı.

Orkid Türkiye reklamı ile Twitter aleminin gündemine girdi.  Konuya dair atılan Tweet’leri ise aşağıya bırakıyoruz. Peki siz Orkid’in yeni reklam filmi hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyoruz.

YAZAR: Nilay Kamu

Gazi Üniversitesi Gazetecilik bölüm ikinciliği mezunu, üniversite yıllarından beri de bilim ve teknoloji alanına ilgi duyan bir gazeteci. Birçok mecrada görev alıp haber düzenleyen editör, yazdığı yazılar ve haberler ile tecrübe kazanıp, ilerleyen yıllarda çok daha iyi yerlere gelmek istiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Apple’ın yeni iPhone kılıfları satışta!

Apple bugün itibariyle iPhone 11 , iPhone 11 Pro ve iPhone 11 Pro Max için …

Bir Cevap Yazın