19 Haziran Cumartesi 2021

iPhone kullanıcıları Facebook reklamlarına “Hayır” dedi


Apple, geçtiğimiz hafta çıkardığı iOS 14.5 ile getirdiği Uygulama Takibi Şeffaflığı ile  Facebook’un kişiselleştirilmiş reklamlarına engel koymuştu. Kullanıcılardan ücretsiz kalabilmek için yardım isteyen Facebook, kullanıcılarından istediği yanıtı alamadı. ABD’deki kullanıcıların sadece %4’ü Facebook’un kişiselleştirilmiş reklamlarına onay verdi. 

Yeni MacBook Air rengarenk gelebilir

iOS kullanıcıların Facebook’a cevabı olumsuz oldu

Uygulama takibi şeffaflığı altında başlayan kişisel verilerin korunması adımı, kullanıcıların onayını aldı. Facebook’un bildirim ile istediği izinlere halen cevap hayır oldu. Bu durumda artık Facebook iOS kullanıcılarına kişiselleştirilmiş reklam veremeyecek. Gelirinin neredeyse tamamını reklamlardan elde eden sosyal medya platformu, bu gelişme sonrasında büyük bir kar kaybı yaşayabilir. Bu nedenle Facebook’un olayı yargıya taşıması bekleniyor.

Peki bu özellik Android içinde gelecek mi? Bu sorunun cevabı hayır. Çünkü bahsedilen özellik Facebook tarafından değil iOS yazılımı tarafından sunulan bir özellik. Bu durumda Android kullanıcıları kişiselleştirilmiş reklamları görmeye devam edecek.

YAZAR: Ayşenur SANDIKÇI

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

twitter sesli direkt mesaj özelliği

Twitter kullanıcıları bir dertten daha kurtuluyor

Twitter son dönemlerde kullanıcı deneyimi ve kontrolünü arttıran özellikler üzerinde çalışmaya başladı. Yakın zaman önce …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir