Türkiye’de kadın istihdamı ile erkek istihdamı arasında önemli bir fark olduğunu biliyoruz. İstatistiklere baktığımızda kadın istihdam oranı yüzde 28,9 ile erkek istihdam oranının oldukça altında. Kadınların iş dünyasına katılmasını sağlamak için birçok program gerçekleştiriliyor. Üsküdar Belediyesi ve UDGD (Uluslararası Dijital Girişimcilik Derneği) işbirliğiyle başlatılan “Kadın Girişimciler için Dijital Pazarlama Eğitimleri” de bunlardan biri.
Kadınlar dijital pazarlama ile dünyaya açılacak
İş dünyasında kadın istihdamının olumlu yönde gelişmesine katkı sağlamayı amaç edinen eğitim programının birincisi 1 Mart 2020 tarihinde Üsküdar Fikir Sanat Merkezi’nde gerçekleşti. Eğitimde UDGD Başkanı Dr. Faik Tanrıkulu, Başkanvekili Ahmet M. Çalmuk ve Genel Sekreter Emre Özcan sunum yaptılar.
Eğitimde dikkat çeken araştırma sonuçları da katılımcılarla paylaşıldı. Buna göre;
Türkiye’de erkekler alışveriş yapmaya ihtiyaçları doğrultusunda karar verirken kadınlar ise daha çok spontane alışveriş yapıyor. Aynı araştırmaya göre kampanyalar erkeklerin alışveriş tercihleri üzerinde çok büyük bir etkide bulunmaz iken kadınlar, kampanya ve reklamlara göre tercihlerini önceliklendiriyor. Yine erkekler daha önce alışveriş yapmadıkları sitelerden alışveriş yapabiliyorken kadınlar genellikle takip ettikleri siteler üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor.
Girişimini ve işletmesini karlı seviyeye taşımak isteyen kadın girişimcilerin katıldığı eğitimde, dijital pazarlamanın sunduğu fırsatlar kadar zorluklara da değinildi. Dijital pazarlama araçlarının doğru kullanılmasıyla kadın girişimcilerin ürettikleri değerleri doğru hedef kitleye, daha düşük maliyetlerle ulaştırarak daha karlı bir girişime sahip olabilecekler. Bu süreçlerin kadın gözüyle ve eliyle yürütülmesi sonuçları pozitif yönde etkilemektedir.
Kadın girişimcilerin, dijital pazarlamaya nereden başlaması gerektiğinden girişimlerini büyütmeleri için strateji oluşturabilmelerine kadar detaylı bilgi aktarımının sağlandığı eğitimde satış kanallarında doğru adımlar atmalarını sağlayacak dijital pazarlama araçları ve bu araçların nasıl kullanılması gerektiğine dair yöntemler paylaşıldı.