23 Nisan Salı 2019

Mobil uygulamalar yaşam tarzını değiştiriyor!


Ev işi tasarımdan bebek bakımına kadar birçok mobil uygulama kullanıcılara fayda sağlıyor ve günlük yaşamlarına yardımcı oluyor. App Annie tarafından yapılan açıklamaya göre kullanıcılar mobil uygulamalar için günde üç saat harcıyor. 

Geçen çarşamba günü Google Campus Seoul’de düzenlenen bir etkinlikte yaşam tarzına hitap eden dört uygulama geliştiricisini tanıttı. Bunlar; Bucket Place, Simfler, Culture Hero ve Home Story.

 

Mobil uygulamalar neler yapıyor?

Bu geliştiricilerden Bucket Place, iç tasarım uygulaması Today House ile kullanıcılar dekore ettikleri evlerini uygulama üzerinden paylaşmasına olanak sağlıyor. Uygulama aynı zamanda fotoğraftaki ürünleri e-ticaret sitesine yönlendirerek, diğer kullanıcıların da o ürünü satın almasına olanak sağlıyor. Uygulama ile ilgili konuşan Bucket Place kurucusu Lee Seung-jae bu uygulamanın kişisel deneyimlerinden yola çıkarak hayata geçirildiğini söylüyor. Lee, evlerin artık yalnızca uyuyacak bir yer olarak değil yaşanacak ve yaşayan bir yer olarak tanımlandığının altını çizdi. Lee sözlerine “Başkalarının nasıl giyindiğini öğrenebilmek için moda takip edilebilir ancak ev dekore ederken başkalarından ilham almak için o evleri ziyaret etmek gerekir, biz bunu mobilde yapıyoruz” diyerek sonlandırdı. 

2014 yılında mobil markette yerini alan Today House şimdiye kadar 4 milyon kişi tarafından indirildi. 

Kişisel deneyimlerden ortaya çıkan bir başka uygulama ise Baby Time. Simfler tarafından geliştirilen uygulama, ebeveynlerin bebekleri ile ilgili tüm detayları not alabilmelerini sağlıyor. Ebeveynler bebeklerinin boyundan kilosuna hatta idrar durumuna kadar tüm gelişmeleri bu uygulamaya not edebiliyor. Uygulama günde ortalama 100 bin kişi tarafından indiriliyor. Genel olarak anneler tarafından kullanılan uygulama anne ve babanın ortak veri paylaşmasını sağlıyor. Uygulamayı kullanan babaların oranı da her geçen gün yükseliyor. 

Culture Hero da yaşam tarzına bağlı uygulama geliştiren bir başka geliştirici. Culture Hero’nun kurucusu Yang Joon-gyu, eşinin pişirdiği yemeklerin fotoğraflarını sosyal medyada paylaşırken Wife’s Cuisine fikrini yarattı ve hayata geçirdi. Uygulamada birçok yemek tarifi bulunuyor. E-ticaret sitesine bağlı olan Wife’s Cuisine üzerinden mutfak eşyaları da satın alınabiliyor. 

Home Story’nin ise akıllı telefon tabanlı ev hizmeti rezervasyon hizmeti veren bir platformu bulunuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Pepsi su sebili yapıyor!

Su sebili evimizde günlük yaşantımızı kolaylaştırıyor. Artık damacana pompalarının yerini yavaş yavaş su sebilleri almaya …

Bir Cevap Yazın