1 Haziran Pazartesi 2020

Okyanusta petrol yiyen bakteri keşfedildi!

Gemilerden sızan petrol, birçok deniz canlısının yaşamını tehdit ediyor. Ayrıca, bu sızıntının büyüklüğü ile doğru orantılı olarak temizlenmesi de tahmin edildiğinden çok daha uzun zaman alıyor. Ancak, İngiltere Doğu Anglia Üniversitesi’ndeki bilim insanları bu soruna çözüm olacak yeni bir keşif yaptı.

Araştırmacılara göre, okyanusun en derin doğal çukur olan Mariana’da, petrolda bulunan benzer bileşikleri yiyebilecek bir çeşit bakteri keşfedildi. Bu tür bakteriler daha önce de keşfedilmişti ancak Mariana Çukuru’ndaki keşif yeri bakımınan ilk.

Araştırmacı Jonathan Todd, gelen örnekleri incelediklerini ve hidrokarbonu parçalayan bakteri grubunu tamınladıklarını söyledi. Hidrokarbonların yalnızca hidrojen ve karbon atomlarından oluşan organik bileşikler olduğunu söyleyen Todd, bunların ham petrol ve doğalgaz dahil birçok yerde bulunduğunu açıkladı.

Bu mikroorganizmalar, BP’nin 2010 yılında Meksika Körfezi’nde yaşanan petrol sızıntısı için de önemli bir rol oynayabilir.

Araştırmacıların yeni görevi, bu bakterilerin bu kadar derin sularda nasıl besleneceğini bulmak.

YAZAR: Hazal Orta