Biliyorsunuz Pinterest popüler sosyal ağlardan birisi. Bu popülerliğini rakamlarla taçlandıran Pinterest, 2020 yılının ikinci çeyreğinde aktif 416 milyon kullanıcıya ulaşırken, yüzde 4’lük bir gelir artışı da yaşadı. Peki, corona virüsü döneminde pek çok şirket gelir kaybı yaşarken Pinterest neden gelirini ve kullanıcı sayısını artırdı? Pinterest kullanıcı sayısı tarafında yaşanan artış:
Pinterest kullanıcı sayısı ile gelen gelir artışı
Pinterest corona virüs salgını döneminde toplamda 49 milyon yeni kullanıcı kazandığını açıklıyor. 2020 yılının ikinci çeyreği için az da olsa yüzde 4’lük bir gelir artışıyla karşılaşan Pinterest, başarılı duruyor.
Kullanıcı sayısındaki artışın sebebi ise insanların karantina sürecinde evlerine kapanmasına bağlı olarak fikirlere başvurması. Örneğin pek çok kişi bu süreçte; ev dekorasyon fikirleri, çizimler, uzaktan eğitim ve kişisel bakım gibi fikirler için Pinterest’e başvurdu.
İnsanların yaratıcı fikirler almak için başvurduğu Pinterest yıllık yüzde 39 büyüme elde etmiş oldu ve bu rakam önemli zira Facebook, Snapchat ve Twitter gibi diğer popüler uygulamalardan daha fazla büyüme demek oluyor.
Pinterest, bunların ötesinde bazı bölgelerde e-Ticaret için bilgi ve bağlantı da sağlıyor. İnternet alışverişlerine bir kanal oluşturan platform bu noktada da dikkat çekiyor.