Kurulduğu 2009’dan bu yana diğer sosyal ağların gölgesinde kalan Pinterest geçtiğimiz günlerde aylık aktif kullanıcı sayısının son altı ayda 175 milyondan 200 milyona ulaştığını duyurdu.
Bugün kullanıcılar ne yemeleri, ne giymeleri, evlerini nasıl dekore etmeleri gibi kararsız kaldıkları günlük ihtiyaçları ve hobilerine yönelik fikirleri bulmak için Pinterest’e başvuruyorlar.
Pinterest sonunda 200 milyon dedi!
Kendisini sosyal ağdan ziyade gerçek hayattan fikirler alınan bir platform olarak niteleyen Pinterest, Nisan ayında 175 milyon aylık aktif kullanıcı sayısına ulaştıklarını duyurmuştu. Şirket, 2015 yılının başlarında bazı iddialı hedefler belirlemiş olsa da bu hedeflerini yeniden ayarlamak zorunda kaldı. Ek olarak şirketin yakın zamanda 12.3 milyar dolar değerlemeye ulaştığını da not olarak düşelim.
Pinterest’in son dönemdeki büyümesinde ABD dışından gerçekleştirilen yeni kayıtların etkili olduğu görülüyor. Yeni kayıtların yüzde 75’i uluslararası kullanıcılardan gelmiş. Kullanıcıların yarısından fazlası da ABD dışı ülkelerden olduğu belirtiliyor. Şirketin beğenilen Lens uygulaması da yıldan yıla yüzde 50 oranında büyüme göstermiş. Erkek kullanıcılarda da yıldan yıla yüzde 50’lik büyüme gerçekleşmiş durumda.
Pinterest’e yeni özellik geliyor
Ürün kullanımında verimliliği arttırmak için Pinterest’in önümüzdeki haftalarda yeni bir özelliğe kavuşacağını da buradan paylaşalım. Sections adını alan özellik bir yerde ‘Pano içinde Pano’ gibi düşünülebilir. Kullanıcıların platforma tek bir panoda ekledikleri ya da pinledikleri içerikleri aynı pano içinde kategori etme ihtiyacı nedeniyle eklenecek bu özellik ile Pinterest daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmak istiyor.
Sections şimdilik küçük bir test grubuna açık ancak ilerleyen haftalarda tüm Pinterest kullanıcılarına sunulacak. Kullanıcı deneyimine önem verilen platformda, ürün olarak Pinterest’in kullanıcıya deneyim yaşatması önemli.