Hotels.com, yapay zeka teknolojisi kullanarak seyahatler arasında sosyal medyada yapılan paylaşımlarının analizini yaptığı araştırmanın sonuçlarını paylaştı.
Dünyada ilk kez yapılan ve yapay zeka kullanılan sosyal medya paylaşım (#Travel Brag) analizlerinin yapıldığı araştırmada seyahat tutkunlarının sosyal medyada neleri övdüğü ortaya çıktı. Araştırma 5 milyonun üzerinde paylaşım üzerinden yapıldı. Ekim 2017- Ocak 2018 tarihleri arasında yürütülen araştırma sonucunda ilginç detaylar ortaya çıktı.
Analize göre seyahat tutkunları; müzeler için 300.000 paylaşım, şehirlerin tarihi lokasyonları için 170.000 paylaşım ve güneşi net olarak görebilecekleri konumlar için 130.000 paylaşım yaptılar.
Müzeler ilk sırayı alıyor
Dünyada en favori lokasyonlar arasında ise birinci sırada müzeler gelirken bunu sırasıyla; teras barlar, şehirlerin tarihi lokasyonları, modern sanatlar, opera, güneş ışığı alan yerler, olimpiyat oyunları, katedraller, galeriler, bale gösterileri alıyor.Bunun dışında araştırma, her altı kişiden birinin tatile gitmeden önce gideceği yeri sosyal medyadan araştırıp çekileceği fotoğrafları planladığını vurguluyor.
Seyahat tutkunları Stockholm‘de kek-pasta paylaşımları yaparken, Toronto’da köri lezzetleri dikkat çekiyor.New York’a giden kullanıcılar biftek ve pizza fotoğraflarını paylaşırken Hong Kong‘da Jumbo Kingdom isimli yüzen restoran büyük rağbet görüyor.
Alışveriş tutkunları için Paris en fazla paylaşım yapılan yerlerden biri. Paris’i, Melbourne ve Hong Kong takip ediyor. İngiltere’de güneş görenlerin yaşadığı şokla yaptığı paylaşım sayısı oldukça fazlayken, spor aktivitelerine katılarak paylaşım yapan kullanıcılar genellikle bu paylaşımları Sydney, Tokyo, Rio, Barcelona, Vancouver ve Pekin gibi konumlarda yapıyor.