20 Ocak Cumartesi 2018

Sosyal medya etkileşim sayısı nasıl artırılır?


Sosyal medya etkileşim sayısı arttırmak

Günümüzde sosyal medyayı kullanmayan yok denecek kadar az. Fakat her kullanıcı iyi etkileşimlere sahip değil. Peki, etkileşimi artırmanın da püf noktaları var mı? Red&Grey Kurucu Ortağı Furkan Reis, markanızın sosyal medya üzerindeki etkileşim sayısını artırmak için önerilerde bulunuyor.

Kitlenize hitap edin

Sosyal medyanın her an değişikliğe hazır bir alan olduğunu sakın unutmayın. Yeniliklere daima açık olun. Önceliğiniz daima tüketici ve marka arasındaki güven bağını güçlendirmek olsun, pazarlama değil. Her zaman kitlenizi dinleyin. Şikayet ve memnuniyetlerini asla görmezden gelmeyin.

Takipçilerinizle iletişime geçin

İçerik takviminizde markalı ve lifestyle postların arasındaki dengeyi iyi kurmalısınız. Kitlenize kendilerini önemli hissettirebilmek için onlarla iletişime geçin. Lifestyle içerikler altında sorular sorun. Böylelikle markanızla aralarındaki bağ güçlenecektir.

Takipçilerinizin fikirlerini önemseyin

Paylaştığınız görselin seslenmek istediğiniz kitleye uygun olması, kullanıcıların post ile etkileşime girmesini hızlandıracaktır. Ayrıca içeriğinizin yayılımını da artıracaktır. “Sizin fikriniz nedir”, “yorumlarınızı aşağıda paylaşın” gibi harekete geçirici mesaj ile kullanıcıları içeriklere katılıma davet edin. Bu gibi paylaşımlar basit görünse de tüketici ve marka arasındaki bağı güçlendirmek için hayati önem taşır.

Sosyal ağların hiçbirinden eksik kalmayın

Günümüzde markanızın sosyal medyada yer alması artık bir zorunluluk. Sosyal ağlar kullanıcılarınızın sizinle temas kurduğu yerler. Eğer Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin gibi kullanıcının sizinle doğrudan temasa geçebilecekleri mecralarda bulunmazsanız; hedef kitleniz ile aranızda bir mesafe koymuş olursunuz.

Her platforma özel içerik üretin

Mecraya uygun ölçüde gönderi sıklığı etkileşiminize de olumlu yansıyacaktır. Mecraya göre içeriklerin niceliği olduğu kadar niteliği de önemlidir. Bir mecra üzerinde paylaştığınız içerik diğer mecra için uygun olmayabilir. Her platforma özel ayrı içerik paylaşımı gerçekleştirmeniz de etkileşiminiz için önemlidir.

Kolayca tanınmanızı sağlayın

Sosyal ağlarda profil görseli olarak logonuzu kullanabilirsiniz. Eğer logo kullanmak istemezseniz, kullandığınız görselin tüm hesaplarınızda aynı olmasına dikkat edin. Bu sayede marka sayfalarınız, kullanıcılar tarafından daha kolay tanınacak ve sizinle temas kurmaları kolaylaşacaktır.

Kendinizi kısa ve net ifade edin

Profil açıklamalarını ve info bölümlerini kısa ve net bir şekilde doldurun. Web site linkinize yer vermeyi unutmayın. Aynı şekilde web sitenizin ana sayfasında da mutlaka sosyal medya hesaplarınızın butonlarına veya linklerine yer verin. Site içeriklerinizin sonunda sosyal medya hesaplarınızın linklerini vermek de takipçi ve etkileşim sayınıza olumlu yansıyacaktır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Facebook hikayeleri bilgisayar desteği sunacak

Facebook, kullanıcıların masaüstü cihazları üzerinden hikaye eklemelerini sağlayacak bilgisayar desteğini geliştirmek için çalışıyor. Aylık kullanıcı …

Bir Cevap Yazın