Pek çok şirket corona virüsü sebebiyle büyük gelir kayıpları yaşamış olsa da İnternet tabanlı şirketler önemli gelir artışları yaşadı. Bunlardan en önemlisi olan Zoom, bu salgın sürecinde kârını 136 kat artırdığını duyurdu. İnternet tabanlı olsa da YouTube maalesef bu süreçten olumsuz etkilendiğini açıkladı. YouTube reklam gelirleri beklentilerin altında kaldı.
YouTube reklam gelirleri açıklandı
YouTube’un önceki çeyrekte reklam geliri 4 milyar dolardı. Popüler içerik izleme platformu geçen yıl aynı çeyrekte gördüğü 3.6 milyar dolarlık reklam gelirinden 400 milyon dolarlık bir artış yaşamıştı. Bu yılın aynı çeyreğine gelindiğinde ise gelirlerinde 200 milyon dolarlık düşüş yaşayan YouTube, beklentilerinin altında kalıyor.
YouTube’un 3,8 milyar dolarlık reklam geliri, geçen yıla oranla aslında iyi gibi gözükse de beklentiler çok daha yüksek olduğu için aşağıda kalmış gibi görünüyor.
YouTube yetkilisi Ruth Porat markaların çok daha az reklam verdiklerini ve bu sebeple, reklam gelirlerinde önemli bir düşüşün yaşandığını ortaya koyuyor.
Salgın sürecinde şirketler, markalar ve diğer reklam verenler daha temkinli davranmasıyla birlikte reklamlara daha az yöneldiği söyleniyor. Söz konusu durumun geçici olduğunu tahmin eden analistler yine de sürecin çok değiştiğini ve hiçbir zaman eski haline gelmeyeceğini tahmin ediyor.