İçerik üreticileri için önemli bir alan yaratan YouTube moda adlı bir kanal ile moda ve güzellik sektörüne katılıyor.
Moda ve güzellik içerikleri için taze kan olmayı hedefleyen YouTube, moda piyasasına dair en güncel içerikleri sunmayı hedefliyor. YouTube/Moda ya da “modaya uygun” olarak adlandırılan kanal, sektördeki en büyük isimlerden bazılarının orijinal içerileri ve platformda içerik oluşturucuları tarafından oluşturulan popüler içerikleri yayınlamayı planlıyor.
Dünyaca ünlü moda markaları da bu sayfada yer alıyor
Moda ve güzellik yaratıcıları, endüstri profesyonelleri, yayıncılar ve lüks moda markaları YouTube / Moda için içerikleri yayınlanacak. Elbette açılış sayfasına ilk bakışta, Louis Vuitton, Versace ve Chanel gibi moda devlerinin içerikleri bulunuyor. Ancak bunun yanında YouTube’da çok popüler olan bir tür video olan güzellik ipuçlarını içeren bir dizi videoyu da görüyoruz.
Diğer kanallardan farklı olarak “doğrudan sahneden moda haberleri” içeren özel koleksiyonları da bu sayfada bulacaksınız. Yine moda alanında kariyer yapmak isteyenler için, sektörde çalışmakta olanların, bunun nasıl yapılacağına dair ipuçları ve rehberlik sunan bir grup video da bulunuyor.
YouTube moda yalnızca kullanıcılar için değil markalar için de fırsat
Ancak yine de platform içinde moda içerikleri sayfası biraz geç kalınmış gibi duruyor. Zira 2014 ve 2018 yılları arasında YouTube’daki moda ve güzellik kanallarının sayısı oldukça arttı. Yalnızca geçen yıl milyarlarca kez görüntülenen içerikler bu kategoriler üzerinden paylaşıldı.
Paylaşılan tüm bu içeriği bir çatı altında toplamak aslında reklamverenlerin, markaların ve içerik oluşturucular için adeta bir rüya gibi. Çünkü görüntülenme sayısı bu bağlamda gözle görülür bir şekilde yükselecek. YouTube’un moda ve güzellik etiketleriyle duyurduğu videosu: