L’Oréal’in Dijital Yayın Sorumlusu Lubomira Rochet, kozmetik endüstrisinin internet ile olan doğal ilişkisini açıkladı. Ürünleri test ederek almak kozmetik sektörünün en önemli unsurlarından biri olarak öne çıkıyor. Kozmetik mağazalarının test ürünleri ile kaplanmış olmasının en temel nedenlerinden biri de bu. Şimdiye dek deneme imkanı yalnız perakende satış noktalarında gerçekleşmekte idi.
L’Oréal için önemli olan insan deneyimi
Kiehl’s ve Urban gibi lüks markalardan Maybelline ve Garnier gibi eczanelerde dahi bulabileceğiniz birçok kozmetik ürününü bünyesinde barındıran kozmetik devi bunu değiştirmek üzerine adımlar atıyor. İnsan deneyiminin önemine dikkat çeken şirket internet ile çevrimiçi bir dönüşüme yatırım yapıyor.
Çalışmalar uzun zamandır devam ediyor
Mart 2018’de çalışmalara başlayan L’Oréal, sanal makyaj, saç rengi denemeleri ve cilt bakım teşhisi gibi artırılmış gerçeklik çalışmaları yapan ModiFace firmasını satın aldı. Bu yılın başlarında Modiface’in artırılmış gerçeklik teknolojisini Amazon’da The Retail Behemot isimli satıcıda kullanarak sanal bir kozmetik deneyimi ortaya çıkaracağı açıkladı.
L’Oréal’in Dijital Yayın Sorumlusu Lubomira Rochet “Burada yapmaya çalıştığımız şey, tüketici sorunlarını çözmek ve doğru ürünlere, doğru renklere, doğru rutinlere karar vermelerine yardımcı olmak ve bu kişiselleştirme çağında daha derine inmek.” açıklamalarında bulundu.
ModiFace’in markanın dijital stratejisini ve yeteneklerini geliştirmeye yönelik olduğunu ekleyen Rochet, L’Oréal‘in yıllık satışlarının 3 milyar dolarını ve yıllık büyümesinin %50’sini e-ticaret’in oluşturduğuna değindi. Dijitalleşen dünyaya L’Oréal‘in ayak uydurduğunu ve bu konuda akla gelen ilk şirket olmak üzerine çalıştıklarını belirtti.