Uzun zamandır sosyal medyada satılan insanları zayıflattığı iddia edilen takviye gıdaların reklamları birçok kişide sağlık sorunlarına yol açmıştı. TikTok ise bu reklamları yasaklıyor ve zayıflamaya takviye olan gıdalarını içeren reklamlara yaptırım uygulayarak kısıtlama getiriyor.
TikTok zararlı reklamlar için düzenleme getiriyor
Instagram’da da benzer şekilde bir kısıtlama bulunuyor. Şimdi ise TikTok’tan da benzer kısıtlama ve yasak geldi ve olması gereken oldu diyebiliriz. Uygulamanın yeni kuralları, şirketlerin diyet uygulamaları ve kilo verme takviyeleri reklamlarını yapmasını yasaklıyor. Reklam verenler ayrıca, kilo verme reklamlarıyla platformda yayınlanmaya devam edebilmek için daha katı kısıtlamalara uymak zorunda. Örneğin, kilo yönetimi ürünlerini gösteren reklamlar 18 yaşın altındaki kullanıcıları hedefleyemez.
TikTok ayrıca, kullanıcılarını doğrudan uygulama içinde sunulan kaynaklara bağlamak için Ulusal Yeme Bozuklukları Derneği (NEDA) ile ortaklık yapıyor.
Şirket, “Bir toplum olarak, kilo fazlalığıyla damgalama ve insanları standart vücut kalıplarına uydurmaya zorlayarak eleştirmek hem bireysel hem de kültürel zorluklar ortaya çıkarıyor ve internetin kontrol edilmediği takdirde bu tür sorunları daha da kötüleştirme riski taşıdığını biliyoruz” dedi. “Bu nedenle, vücut açısından olumlu bir ortamı desteklerken topluluğumuzu zararlı içerik ve davranışlardan korumak için çalışmaya odaklandık.” dedi.