Video içerik platformu YouTube bir süre önce alışverişi kolaylaştıracak özellikler test etmeye başlamıştı. İçerik üreticileri memnun eden bu özellik sayesinde video içerisinde kullanılan ürünlere erişim ve satın alma daha kolay hale gelecek. YouTube bir Simsim adında Hint e-ticaret platformunu satın aldı.
YouTube e-ticaret tarafını geliştirmeye hazırlanıyor
Hindistan merkezli küçük işletmelerin yer aldığı bu-ticaret platformunun satın alınması; bir süre önce YouTube’un test ettiği alışveriş özelliğini destekler nitelikte. Artık insanlar mağaza gezerek bir şeyler beğenmek yerine sosyal medya mecralarını kullanıyor. Özellikle fenomen haline gelmiş moda ikonlarını takip eden kullanıcılar hiçbir mağaza gezmeye gerek duymadan hayran oldukları kişinin önerilini takip etmekle yetiniyor. Instagram tarafında ürünleri etiketleyerek bulmak çok kolay. Fakat bu işin asıl mecrası YouTube. Bahar trendleri, alışveriş videoları gibi birçok içeriğin bulunduğu platformda e-ticaret daha kullanılabilir hale getirilmeye çalışılıyor.
Simsim’in kurucu ortakları Amit Bagaria, Kunal Suri ve Saurabh Vashishtha konu hakkında şu açıklamalarda bulundu;
“Simsim’i, Hindistan’daki kullanıcıların, küçük satıcılar ve markalar aracılığıyla, ürünlerini güvenilir etkileyiciler tarafından içeriğin gücü. YouTube ve Google ekosisteminin bir parçası olmak Simsim’i misyonunu ileriye taşıyor”
Şirkete göre bu satın alma Küçük markaların satış yapmasına destek sağlayacakk nitelikte. Hindistan’da atılan bu yatırım adımı, diğer ülkelerde de benzer şekilde devam edecek mi henüz bir bilgi yer almıyor. Fakat bir süre önce duyurulan ve yeni yatırımların yer aldığı konu hakkında gelişme yapılması bekleniyor.