Akış devi, haneler arasında hesap paylaşımını kısıtladıktan sonra yaklaşık 6 milyon müşteri eklediğini söylüyor. Netflix, şifre paylaşımına getirdiği baskının ardından yaklaşık altı milyon yeni abonenin eklendiğini duyurdu.
Akış devi, Çarşamba günkü bir kazanç açıklamasında, şirketin hesap paylaşımını tek bir hane ile kısıtlamaya başlamasından bu yana 5,9 milyon artışla son çeyreği yaklaşık 238 milyon aboneyle kapattığını söyledi.
Netflix, Nisan-Haziran çeyreğinde karının bu yılın ikinci yarısında hızlanacağı beklentisiyle 1,5 milyar dolar olduğunu söyledi.
Her iki rakam da, eğlence şirketinin 1,75 milyon yeni abone ve 1,31 milyar dolar kâr bildirdiği ilk çeyreğe kıyasla Netflix’in servetinde bir iyileşmeye işaret ediyor. Ancak gelir, beklentilerin altında kaldı ve satışlar 8,2 milyar dolara ulaştı.
Şirket hissedarlarına üç ayda bir yazdığı mektupta, “Bu yıl istikrarlı bir ilerleme kaydetmiş olsak da, büyümemizi yeniden hızlandırmak için yapacak daha çok işimiz var” dedi.
Netflix, 2022’nin ilk altı ayında yaklaşık 1,2 milyon abone kaybettikten sonra pazar payını yeniden kazanmak için mücadele ediyor.
Netflix aynı zamanda Hollywood aktörlerinin ve yazarlarının grevinin sonuçlarıyla da boğuşuyor. Altmış yıl içinde sektör çapındaki ilk grev, çok sayıda televizyon ve film yapımını durdurdu, ancak Netflix, içeriğinin çoğunu yurtdışında yaptığı için diğer birçok eğlence şirketine göre bir avantaja sahip.
Kasım ayında Netflix, akış hizmetleri arasında yoğunlaşan rekabetin ortasında yeni gelir kaynakları bulma çabasının bir parçası olarak reklamları içeren daha ucuz bir abonelik hizmetinin lansmanını duyurdu.
Netflix, kazanç bülteninde, insanları daha pahalı planlara veya reklam içeren planlara geçmeye teşvik etmek için en ucuz reklamsız planını aşamalı olarak kaldıracağını söyledi.
Çarşamba günü yatırımcılar, akış devinin hisselerinin yüzde 8 düşmesiyle büyüyen abone tabanına rağmen Netflix’in görünümünden rahatsız olduklarının sinyalini verdiler.