Mutlu müşteri için mutlu çalışan şart

0
1.208 Okunma

Şirketler zorlu bir rekabet ortamında ekonomik performanslarını ve müşteri memnuniyetini artırmak için kıyasıya mücadele ediyor. Great Place to Work’ın yaptığı araştırmalara göre, kurum kültürünün temelinde yatan temel sebep  güven duygusu. Şirketler de ise yüksek güven kültürü, çalışan bağlılığını ve ekonomik başarıyı getiriyor.

Her yıl dünya çapında 7 bine yakın işletme ve 22 milyondan fazla çalışanın dahil edildiği analiz çalışmalarını gerçekleştiren Great Place to Work, çalışanların mevcut kurum kültürleri hakkındaki düşünceleri ve kurum kültürlerinin kalitesini derinlemesine ölçtüğü analiz yöntemi olan Trust Index (Çalışan Anketi) ile çalışanların duygularını tahlil ediyor.

 

Trust Index, çalışanların şirketlerinde yaşanan mevcut kurum kültürü hakkındaki hislerini ve düşüncelerini ön planda tutarak, çalışanların şirketlerine ilişkin algılarını esas alıyor. Bu analizde, zaman içerisinde farklılık gösteren memnuniyete değil, güven duygusuna odaklanılıyor.İnsan kaynakları ve yönetim uygulamalarının etkisi, güven kültürünün tesis edilmesiyle daha etkili sonuçlar veriyor.

Sezgisel cevaplar gerçek fikirleri ortaya çıkıyor

Trust Index Analiz’e göre süreçler memnuniyet ile ilgili sorulardan oluşmadığı için çalışanlar sorulara doğrudan sezgisel cevap veriyor. Sezgisel cevaplar da algı ve gerçekleri yansıtıyor. Dolayısıyla alınan cevaplar daha gerçekçi bir durumu ifade ediyor. Bu analiz sayesinde yönetim, bölümler ve çalışanlar arasındaki bakış açıları da net olarak tespit edilebilirsiniz. Değişim ve dönüşüm çalışmalarında bu yöntem sayesinde yönetim tarafından yapılan uygulama ve davranışların çalışanlar tarafından nasıl bir algıya sebep olduğu kolayca anlaşılabiliyor.

Güven kültürüne sahip kurum kültürü yapısı oluşturulamamış şirketlerde, insan kaynakları veya yönetim tarafından atılan adımlar gerekli etkiyi yaratamıyor. Kurum kültürünün derinlerinde çalışanların negatif algısına sahip konular mevcut olduğunda yüzeysel konularla uğraşmak çalışanlarda daha fazla tepkiye yol açıyor. Bu durum da önce çalışan performansına sonra müşterilere olumsuz şekilde yansıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz