En çok kullanılan görsel paylaşma platformlarından birisi olan Pinterest, içerik oluşturucuların içeriklerinden para kazanmalarını sağlayacak yeni araçlar sunmaya hazırlanıyor.
Fikir Pinlerini alışverişe açık hale getirebilecek
Pinterest’teki içerik oluşturucular artık Fikir Pinlerini alışverişe açık hale getirebilecek. Üstelik diğer sosyal platformlar Instagram, YouTube ve TikTok‘ta olduğu gibi, artık bağlı kuruluş bağlantıları aracılığıyla komisyon kazanabilecek ve sponsorlu içerikte markalarla ortak olabilecekler.
Şirket, “Pinner’ların, bağımsız Ürün Pinlerine kıyasla Fikir Pinlerinde etiketlenen ürünlerde alışveriş amacı sergileme olasılığının %89 daha fazla olduğunu gördük” iddiasında bulunuyor. Bunun nedeninin, kullanıcıların en sevdikleri içerik oluşturucuların ürünleri nasıl kullandığını görebilmeleri ve bundan ilham alabilmeleri olarak görülüyor.
Fikir Pinlerinde ürün etiketleme, başlangıçta ABD ve Birleşik Krallık’taki işletme hesaplarında kullanılabilecek. Özellik, önümüzdeki aylarda diğer pazarlara da gelecek. Ücretli ortaklıklara gelince, ABD, İngiltere, Kanada, Avustralya ve 15 ülkedeki belirli Pinterest kullanıcıları erişebilecek.
Pinterest içerik ve içerik oluşturucu ortaklıkları başkanı Aya Kanai yaptığı açıklamada, “Pinterest, ilham verici ve eyleme geçirilebilir fikirleri olan içerik oluşturucuların keşfedildiği yerdir. Platform ve çalışmalarından para kazanın. İçerik oluşturucular, takipçilerine sağladıkları ilham ve markalar için sağladıkları satışlar için ödüllendirilmeyi hak ediyor.” açıklamasında bulundu.