Netflix, yayın platformu üzerinden binlerce film (ve TV şovu) sunmaktadır. Dönüm noktası hizmeti önerileriyle şaşırtıcı derecede doğru olsa da, seçimlerin sürekliliği arasında izlemeye değer bir şey bulmak genellikle zordur. Bu yüzden şimdi Netflix’teki en iyi filmlerin bir listesini size sunmak için gülünç miktarda içeriğe göz atmak için zaman harcadık . Bulunan filmlere, keskin belgesellere veya Hollywood’un Altın Çağı gezisine çıkıp çıkmadığınızı, listemiz size anlattı. Hafta sonunu planlamak hiç bu kadar kolay olmamıştı!
Ağ – Network (1976)
Hikâyemizin ana kahramanı yıllarca ana haber muhabirliği yapan, eski televizyon kültüründen beslenmiş; ancak yönetimin el değiştirmesi ve düşük izlenme oranları sonucunda kovulmanın eşiğine gelen Howard Beale (Peter Finch)’dir. Haber programının direktörlüğünü yapan en yakın arkadaşı Max Schumacher (William Holden), bir akşam ona kovulacağını söylediğinde Beale için televizyonun kapanma vakti gelmiştir. Yıllarca ekran önünde olan biri için yaşamak ekranda olmaktan ibarettir ve ekranın önünden çekildiği zaman Beale’in hayatında önemli hiçbir şey kalmayacaktır. Bunun üzerine son kez ana haber programına çıktığı zaman izleyicilerine kovulacağından bahseder ve bu yüzden bir hafta sonra programı sunarken intihar edeceğini söyler. Ve hikaye böyle devam eder…
Roma (2018)
Cleo, Meksiko’nun orta sınıf ailelerinin yaşadığı bir Roma mahallesinde bulunan bir evde hizmetçi olarak çalışan genç bir kadındır. Bir yandan ev işleri ile uğraşan Cleo, bir yandan da evdeki dört çocukla ilgilenir. O tüm zamanını hizmetlisi olduğu evde geçirse de kendisine ait bambaşka bir dünyası vardır. Genç kadın, gönlünü Fermin adındaki bir adama kaptırmıştır. Fakat bu ilişki pek de Cleo’nun düşlediği gibi sonuçlanmaz. Bu sırada evin dört çocuk annesi olan hanımı Sofia, kocasının yokluğu ile başa çıkmaya çalışır. Birbirinden farklı hayatlara sahip olsalar da benzer travmalar yaşayan Cleo ve Sofia, siyasi kargaşanın hüküm sürdüğü bir ortamda birbirlerinin en büyük destekçisi olur.
Private Live – Özel Yaşam (2018)
Şimdi, 40’lı yaşlarında, evli çift Richard (Paul Giamatti) ve Rachel (Kathryn Hahn), New York‘ta yaşayan yazarlar olarak başarılı oldular, ancak kariyerlerini yerine getirmelerine rağmen, istedikleri bir şey var, ancak sahip olmadıkları: Bir çocuk. Suni tohumlama ve evlat edinme girişimleri arasında, Rachel ve Richard bulabilecekleri her türlü şansın peşinde koşuyorlar. Her ikisi de aynı şeye uzanıyor olsalar da, gebe kalmama stresi, onları birbirlerine karşı sıkıntıya sokuyor. Özel Hayat , ilişkilerin, uzun süreli olanların bile iniş ve çıkışları olduğunu ve bu zirvelerin ve vadilerin sadece hayatın bir parçası olduğunu araştıran güzel, dürüst bir dramadır.
Boyhood – Çocukluk (2014)
Çocukluğun merkezi kimliği çok iyi bilinmektedir – yönetmen Richard Linklater, genç bir adamın ve ailesinin büyümesini izlemek için aynı oyuncuları kullanarak 12 yıl boyunca parçalar halinde filme aldı. Söz konusu çocuk, filme Teksas’ta annesi (Patricia Arquette) ve kız kardeşi (Lorelai Linklater) ile yaşayan 6 yaşında bir çocuk olarak başlayan Mason Evans (Ellar Coltrane). çocukluk çağıMason’u kolejdeki ilk gününe kadar takip ediyor ve film, büyük oranda bir yaşamı oluşturan küçük anlardan oluşuyor – çoğunlukla korkusuz geçenler. Linklater’ın aynı aktörleri 10 yıldan fazla bir süre boyunca kullanma kararı çok önemli; genç bir Mason, kamyonuna atlayıp geleceğe giden güneşlenen bir otoyol boyunca sürerken, zamanın ağırlığı izleyiciye çarpar. Birkaç filmin kopyalayabileceği ağır bir duygu.
A Serious Man – Ciddi Bir Adam (2009)
“Her şeyi bilemeyiz.” Bu sözlerle, bir haham, Larry Gopnik’i (Michael Stuhlbarg) salladı bırakarak, uzun, tuhaf ve görünüşte anlamsız bir hikaye çıkarır. Coen kardeşlerin birçok başyapıtından biri olan Ciddi Bir Adam , hayatını kavrayamadığı bir sefalet hüznü olan yavaş moda çökerken Larry’yi takip ediyor. Karısı başka bir adam için onu terk ediyor, isimsiz bir eleştirmen akademik görevini tehlikeye atıyor, bir öğrenci daha iyi notlar için rüşvet vermeye çalışıyor ve belki de en kötüsü, bunun neden herhangi birinin olduğunu açıklayamıyor. Film iç karartıcı gelebilir, ama öyle, ama aynı zamanda, acımasız bir evrenin küçük bir köşesinde insanın acı çektiği şaşırtıcı derecede komik, trajik bir keşif.
Hangisini izlemek isterdiniz?