Nasıl iyi bir lider olunur? Özellikle teknoloji alanında başarılı bir yönetici olmak için izlenmesi gereken yollar neler?
“ C-Suite Kadınları ” konulu bir dizi de, teknoloji alanındaki yüzlerce kadın yöneticiyle, bir ekibe liderlik etmek için yapılması gerekenler ve bu konu hakkında verilebilecek en önemli tavsiyeler hakkında Entrepreneur‘ da yayınlanan haberi sizler için derledik.
İşte teknolojinin içindeki birbirinden başarılı 10 kadından on muhteşem fikir:
Jennifer Robertson (Başkan, AT&T)
“Net bir vizyon belirleyerek, ekibinizin yolundaki yol bloklarını kaldırarak ve ekip üyelerinin olağanüstü katkılarını tanıyarak ekibinize hizmet edin. Ekibinizin cephe üyeleri ve yöneticileriyle hızlı ve düzenli bir şekilde etkileşim kurun ve geri bildirimleri doğrudan müşterilere ve çalışanlara hizmet edenlerden dinleyin. Ve ekibin kuruluşun misyonuna, hedeflerine ve sonuçlarına net ve sık erişime sahip olması için keskin, tutarlı ve sık sık iletişim kurun.”
Diana Schildhouse (SVP, Mattel)
“İletişim çok önemlidir. Daha geniş bir sorumluluk ve ekip boyutu kapsamına girdiğinizde, her alanın günlük hayatına daha az maruz kalırsınız, bu nedenle herkesin daha büyük bir hedefe doğru hizalandığından ve çalıştığından emin olmanız gerekir. Vizyonumuz ve ekibimizin yönlendirildiği yön hakkında konuştuğumuz yıllık ofislere ev sahipliği yapıyorum. İnsanların çalışmalarının Mattel’i etkilediğini bilmeleri ve ekibimizin vizyonunda ve şirketin nereye gittiğinde oynadıkları rolü anlamaları gerekir. Bu, çalışmalarının önemini doğrular ve hepimizi aynı yönde hareket ettirir, ortak bir amaca doğru galvanize eder.
Ekibinizle bire bir bağlantı kurmaya çalışın. Kariyerin başlarında ekibin soruları cevaplarken ve endişeleri tartışırken nasıl hissettiğinden emin olmak için kahve sohbetleri kurdum. Kadınlar ilişkileri geliştirmede harika olabilir ve bu bire birlerde mükemmel olabilir. Deneyimlerime göre, kadınların duygusal zeka (EQ) yanı sıra işlevsel uzmanlıkta bir gücü var. Ekibim büyüdükçe ve takvim zorlaştıkça, yemek pişirme dersleri veya halkla gayri resmi konuşabileceğim doğaçlama öğle yemeği gibi eğlenceli takım etkinliklerini planlamaktan, masalarında sohbet etmek için zeminde dolaşmaya kadar farklı biçimlerde oluyor. Bu temas noktaları, liderlerin parmağını takımlarının nasıl hissettiklerinin nabzına tutmaları için değerlidir. Kendilerini motive, tanınmış ve daha büyük bir şeyin parçası gibi hissetmek için.”
Barbara Humpton (CEO, Siemens)
“Her işletmenin çeşitli işlevler ve disiplinler gerektirdiği açıktır. Birçok farklı alanda uzmanlara ihtiyacınız var. Bu yüzden birinin bir kuruluş hakkında konuştuğunu duyduğumda ve “temel iş” ve “destek fonksiyonlarını” tanımladığımda şaşırıyorum. Destek fonksiyonları hakkında konuştuğunda çok sık “sadece” kelimesini kullanıyorlar. “Eh, ben sadece destek görevlisiyim.” Ama bence çalışanları en iyi performans için gerekli olduklarını anladıklarında işe çekebilir ve daha iyi sonuçlar alabilirsiniz. Benim tavsiyem şudur: Ekibinizle iletişiminizin merkezi bir parçası haline getirmek, her kişinin ve işletmenin her bir bölümünün şirketin genel başarısının ayrılmaz bir parçasıdır.”
Yvette Hunsicker (Başkan Yardımcısı, Honda)
“Lider, ortak bir hedefe ulaşmak için bir grubu etkileyen liderdir. Teknoloji sektöründe bir liderin tüm görevleri yerine getirmesi veya her görevi ayrıntılı olarak bilmesi gerekmez. Gruba güvenmeli ve çalışanları ve meslektaşları iş ihtiyaçlarını karşılayacak bir stratejiye göre yönlendirecek şekilde işlev görmelidirler. Bir lider motivasyonu sağlar ve yönetmen olarak görev yapar.”
Zaida Nuñez (Operasyon Direktörü, Sprint)
“Ekibi ortak hedefe ve nasıl izlediğimizi gösteren sık temas noktasına hizalayan temel performans göstergeleri bulundurun. KPI’lara ulaşmak için ihtiyaç duyabilecekleri endişeleri veya desteği dile getirmek için ekibe açık iletişim kanalları verin. Yaptığınız her şeye değer katmaya odaklanın. Yaptıklarımızın nasıl katma değer sağladığına odaklanarak, sonuçlarımızı sunmada başarılı olduk.
Amy Gowder (Başkan Yardımcısı, Lockheed Martin)
“Kauçuk, ilk hat liderlerinizle yola çıkıyor ve büyük bir organizasyonda çekebileceğiniz en büyük kaldıraç. Dikkatli bir şekilde temsilci seçme ve onlarla bağlantı kurma, kültürünüzü sarsmak, altta yatan sorunları belirlemek ve yeni nesil liderleri geliştirmek için anahtardır.
Odaklandığım ana unsurlardan biri kişiler arası iletişimdir. Liderlerin çalışanlarla kişisel ve sık sık yeni ve anlamlı yollarla iletişim kurması gerekir. Son zamanlarda, bin yıllık nüfusumuzla daha iyi iletişim kurmak için teknolojiyi benimsedim. Kendimi daha teknoloji alanında büyük işgücüne daha önce kariyerimden çok daha erişilebilir hale getirdim. Bu yoğun bir programla zordur, ancak iyi liderlik için gereklidir.
Ekibimiz bu çalışanların tercih ettiği yönetici iletişim yöntemlerini benimsemiştir ve verilerimiz olumlu etkiler göstermektedir. Artık iş stratejimiz gibi konular hakkında daha akılda kalıcı, girişken sohbetler yapmak için uzun “manifesto belgelerine” karşı video mesajları kullanıyoruz. Kritik bir unsur ulaşılabilir ve gerektiğinde mizah katıyor. Zaman zaman profesyonel bir şekilde eğlenebilecek bir lider, açık, dürüst ve takip etmek istediğiniz bir lider olarak karşımıza çıkar.
Ayrıca, tüm liderlerin aktif dinleme becerileri geliştirmesi kritik öneme sahiptir. Özellikle kadınlar için, erkekler arasında yapılan tartışmalarda sadece dinleme ve hala söz sahibi olma arasında dengeleyici bir hareket vardır. Bence toplum bu konuda erkeklere daha fazla özgürlük veriyor. Kadınlar aktif dinleme pratiği yaparken, konuşmayı anlamlı bir şekilde bölme ve yönlendirme fırsatları daha açık hale gelir. Bunu başardığınızda, kendinizi değerli, anlayışlı bir lider olarak ayırırsınız. Bu, erkek meslektaşlarınızla ilişki kurmanın, kişisel markanızı oluşturmanın ve iş hayatında başarıyı artırmanın anahtarıdır.
Bunu toplantılarımda yapmaya konsantre oluyorum. Son zamanlarda, zor bir konuyu gündeme getirmek için yolumu hafifletmek zorunda kaldığım bir tartışma başlattım. Ben bilerek odada başkalarını meşgul. Bunu yaparken, düşüncelerine ve duygularına bağlanan konuyla ilgili daha önceki noktaları dile getirenlerle doğrudan bağlantı kurdum. Bu şekilde, aktif olarak katkıda bulunmayan diğerlerine, inançlarına ve deneyimlerine değer verdiğimi gösterdim. Ekibin daha fazla katılımını sağlamak, tartışılması zor bir konuyu daha verimli hale getirdi. Bu becerileri çok amaçlı kullanan kadınlar akranları arasında öne çıkabilir.”
Christine Barberich (Kurucu Ortak, Rafineri29)
“Liderlik, siz ve ekibinizin büyüme ve başarıyı sağlamadaki rolü için ortaya çıkmak, mevcut olmak ve hesap verebilir olmakla ilgilidir. Rehberliği, disiplini ve şefkat ve işbirliği ile sürüşü nasıl dengeleyeceğini öğreniyor. Ve günün sonunda, gerçek liderlik güvendir, sizinle ekibiniz arasındaki güven ve ekibinizin şirket ve misyonuyla olan bağlantısına güvenmektir.”
Cara Brennan Allamano (SVP, Udemy)
“Çalışmanızda anlam bulamadığınızda bunu kontrol etmek kolaydır, ancak nişanlanmak için dünyayı kurtarmak zorunda değilsiniz. Doğru tutuma sahip olmak ve yaptığınız işte amaç bulabilmekle ilgilidir. Yeni bir New York Times makalesine hayran kaldım “büyük bir hastanedeki belirli kapıcıların neden diğerlerine göre çok daha hevesli olduklarını” anlatan bir sefil “seçkinler” hakkında. Motivasyonunuz düşükse, temel bilgilere dönün ve kendinize neden yaptığınızı ve bundan kimlerin yararlandığını hatırlatın. Sizi neyin motive ettiğini ve yönlendirdiğini düşünün. “Neden” inize tekrar bağlanmak, kalıcı bir tatil hakkında hayal kurmayı düşündüğünüz günlerden geçmenize yardımcı olacaktır.”
Michelle Carnahan (Sanofi Temel Bakım İş Birimi Başkanı)
“İlk ve en önemlisi: Kendiniz olun ve ekibin tüm benliklerini işe getirmesine izin verin. Bir takıma liderlik etmede gerçekten başarısız olduğum bir zaman, patronumu taklit etmeye çalıştığım zamandı. Biz tamamen farklı insanlardık. Onun tarzı benimkinden çok farklıydı. Teknoloji alanında başarılı olabilmek için onun gibi olmalıydım. Sonunda kendime olan güvenimi kaybettim ve bağırsaklarımı ve kafamı takip etmedim. Takım bunu hissetti ve orijinal olmayan bir lideri takip etme eğiliminde hissetmedi.
Dünyanın birden fazla lidere ihtiyacı var. Benim için en büyük paket, başkası olmanın benim için önemli olandan uzaklaşmasıydı: ekibim ve müşterilerim. Siz olmadığınız biri olmak için çok fazla enerji gerekiyor ve muhtemelen bu konuda çok iyi değilsiniz.
Bu da beni ikinci tavsiyeme getiriyor: Müşterinizi partneriniz ve gerçek işinizi yapın. İşimde nihai müşteri sabırlı. Bürokrasi işimizde çok fazla olduğunda, sık sık “Kalp hastalığı olan bir hasta olur mu?” diye soruyorum. Bu basit soruyu sormanın beni ve ekibimi tekrar yoluna soktuğunu gördüm. ”
Mehryn Corrigan (Müdür Yardımcısı, Amerika Sharp Imaging and Information Company)
“Büyük bir ekipte, sizi desteklemek ve liderlik sorumluluklarını üstlenebilmek için her zaman bir ya da iki delege bulundurmanız yararlı olacaktır. Deneyimlerime göre, iki tane olması yararlıdır çünkü her biri masaya getirmek için farklı güçlü yönlere sahip olabilir. Teknoloji sektöründeki kariyerime bu denklemin diğer tarafında başladım ve büyümem için bana motivasyon verdi. Bir bakıma, en iyi performansı gösterdiğim rekabetçi bir ortam oluşturdu. Bir menajer ve hatta bir futbol koçu olarak, bazı insanların bu rekabetçi büyüme ortamında zevk aldıkları ve geliştiği ve bazılarının sevmediği diğer tarafı gördüm. Her iki durumda da, insanların nereden geldiğini anlamak ve iletişimi açık ve tutarlı tutmak önemlidir. ”