Avrupa Tüketiciler Birliği, çocuk ve gençler arasında yaygın olarak kullanılan kısa video uygulaması TikTok’u, gizli reklam ve tüketici haklarını ihlal etmekle suçladı. Daha önce Hindistan, Japonya gibi ülkelerde engel ile karşılaşan TikTok şimdi de Avrupa Tüketiciler Birliği tarafından incelemeye tabi tutulacak.
Gizli reklam ve tüketici haklarını ihlal etmekle suçlandı
Özellikle çocuklar ve gençler arasında popüler olan uygulama gizli reklam yayımladığı ve tüketici haklarını ihlal ettiği gerekçesiyle inceleme talebi ile karşılaştı. Avrupa Tüketiciler Birliği, inceleme talebini AB Komisyonu ve ulusal tüketici kurumuna iletti. Kurum tarafından yapılan incelemede TikTok‘un kullanım koşulları ve telif hakları koşullarının net ve adil olmadığı belirtildi. Uygulamanın, kullanıcıların yayınladığı videoların dağıtımı ve kopyalanması hakkını herhangi bir ödeme yapmadan geri döndürülemez bir şekilde kendine sağladığına da yer verildi.
Beuc Genel Direktörü Monique Goyens, TikTok’un birkaç yıl içinde Avrupa’da milyonlarca kişinin kullandığı en popüler sosyal medya uygulamalarından biri haline geldiğine işaret ederek,
“Çocuklar TikTok’u seviyor ama şirket onları korumak için bir şey yapmıyor. Çocuklarımızın gizli reklam istilasına maruz kalmalarını ya da sadece biraz eğlenmek isterken bilmeden reklam panolarına dönüştürülmelerini istemiyoruz” diye konuştu.