2 Temmuz Perşembe 2020

Türkiye’de internetten kıyafet satışları ne durumda?


Dünyanın içinden geçtiği bu dönemde, birçok değişiklik yaşandı. Hayatımıza giren yeni kavramlar olduğu gibi bazı alışkanlıklarımızı da çok daha fazla kullanır hale geldik. Bunun başında internetten alışveriş sayılabilir. Modanisa düzenlediği bir dijital basın toplantısında bu süreci ve önümüzdeki dönemi anlattı. Türkiye’de internetten kıyafet satışları geçen yıla göre gerileme yaşadı.

Türkiye’de internetten kıyafet satışları geriledi

Düzenlenen dijital toplantıda Modanisa Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Türe önemli açıklamalarda bulundu.

Zaruri ihtiyaçlarda internet üzerinden alışveriş hızla büyüdü. BKM’nin açıkladığı istatistiklere göre Koronavirüs (Covid-19) salgını süresince 5M yeni kredi kartı internetten alışveriş yaptı. Bu sayı Belçika’nın 18-65 yaş yetişkin nüfusuna eşit.

Fakat, detaylara baktığımızda bu alışverişlerin büyük çoğunluğunun market harcamaları, diğer zaruri kullanım malzemeleri ve ev gereçleri olduğunu görüyoruz.

Araştırmalara göre internetten satışlarda;
-Market ve Kişisel Bakım yüzde 195
-Kozmetik yüzde 200
-Spor Malzemesi satışı yüzde 124
arttı.

Bununla birlikte, giyim sektöründe internet alışverişinde yükselen kategoriler de oldu. Geçtiğimiz 3 ay içerisinde bu kategorilerde aslan payını; ev giyim, iç giyim ve temel giyim ihtiyaçları aldı.

Ağırlıklı olarak hazır giyim sektöründe varlık gösteren Modanisa‘nın bazı ülkelere ev giyim satışı bu dönemde 4 kat arttı. Aynı şekilde çocuk kıyafeti satışlarında da artış yaşandı. Satışları en çok azalan ürün kategorileri ise abiye ve mayo olurken, ayakkabı da satışı düşen kategorilerden birisi oldu.

Türkiye’de de kıyafet satışları, mart ayının ikinci yarısı geçen yılın mart ayına göre yüzde 40 küçüldü. Nisan ayında ise bu gerileme durdu ve yukarıya doğru çıkış başladı. Mayo ve abiye kategorileri normal sezonlarda, Nisan-Mayıs ayında satışların yükseldiği aylar. Bu kategorilerde Corona virüs salgınının etkisiyle yüzde 75 gerileme yaşandı.

Bu dönemde Modanisa tarafından atılan en önemli adım yolcu uçağı kiralayıp kargo hizmeti vermek oldu. Havayollarının pandemi nedeniyle faaliyetlerini durdurmasına karşılık, e-ihracat bu şekilde devam edebildi.

Çalışanlar tarafında da bazı önemli adımlar atıldı. 10 Mart’tan itibaren ilk olarak kritik sağlık problemleri olanların evden çalışmasını sağlayan Modanisa, 16 Mart’ta ise depo, mal kabul ve kalite kontrol dışındaki tüm ekipleri peyderpey evden çalışma sistemine geçirdi. Diğer yandan tedarikçilerin ürünleri de güven altına alındı.

Sağlık Bakanlığı ile irtibata geçen Modanisa bu süreçte ücretsiz maske üretimi de gerçekleştirdiğini açıkladı. 2 ayda 200 bin adet cerrahi maske üretildi.

Modanisa bu yıl 200 milyon dolarlık bir satış hedefine sahip. Bu sürede ise 35 milyon dolarlık satış yapıldığı açıklandı.

YAZAR: Hazal Orta

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Sağlık teknolojisi

Sağlık teknolojisinin geleceği oldukça parlak duruyor!

Sağlık teknolojileri her geçen gün daha da gelişiyor. Özellikle Corona virüsü sürecinde girişimciler ve büyük …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir