10 Ağustos Çarşamba 2022

Türkiye’de alışveriş en çok hangi gün yapılıyor?


Kullanıcı davranışıyla ilgili veri miktarı büyüdükçe ve teknolojinin gelişimiyle alışveriş trendleri de değişiklik gösteriyor. Dolayısıyla bu gelişmelerin farkına varan firmalar, dijital alandaki varlıklarını en iyi şekilde sürdürebilmek için profesyonel destek almaya başladılar. Alışveriş söz konusu olduğunda da artık tüm alışveriş alışkanlıklarımız değişmiş durumda.

Türkiye’deki tüketicilerin reklamlara tıklama ve satın alma alışkanlığını araştıran CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, en çok alışveriş yapılan günü Perşembe, en az alışveriş yapılan günün ise pazar günü olduğunu ortaya koyuyor.

Perşembe günü satın alımlar çok daha fazla

Neredeyse her gün farklı bir yönüyle karşımıza çıkan dijital dünya, milyarlarca insanı arkasından sürüklüyor. Alışveriş konusunda da yüklenici kimliğiyle karşımıza çıkan bu okyanus içinde istediğimiz herhangi bir ürünü almak ise bir ‘tık’ sesiyle gerçekleşiyor.

Bu farkındalıkla dijital dünyanın satın alma noktasında her ihtiyaca cevap verebildiğini söyleyen CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, araştırmaların da bu bilgiyi doğruladığını söylüyor. Araştırmaya göre perşembe günü Türkiye’deki tüketicilerin satın almaya dönüşme oranının, pazar günlerine kıyasla yüzde 109, tıklama oranının ise yüzde 64 daha fazla gerçekleştiği ortaya çıkıyor.

Alışveriş trendleri de değişiklik gösteriyor

İnternet ve teknolojik gelişmeler hızla ilerlemeye devam ettikçe satın alma konusunda dünyanın bu değişime ayak uyduracağını belirten Ramazan Becer,” Araştırmalara göre Perşembe günü, Türkiye’deki tüketicilerin internet üzerinden satın alma günü. Alışverişin en yoğun yapıldığı saat dilimi ise Perşembe günü 14.00 ve 16.00 arası. Ayrıca 21.00 ve 23.00 arası diğer bir satın alımı yapılan dilim olarak karşımıza çıkıyor” diyor.

Öyle ki artık dijital pazarlamada etkisini gösteremeyen kurumların reel alanda fark yaratmasını beklemek hayal oldu.‘Throwback Thursday’ hashtag’i ile dünyayı ve Türkiye’ yi kasıp kavuran ve sosyal medyada da en çok fotoğraf paylaşımının yapıldığı gün olan Perşembe, Türkiye’de en çok online alışverişin yapıldığı gün olarak da dikkat çekiyor.

YAZAR: Gamze Deste Yegin

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Disney+ hız kesmiyor! “Dünyayla Benim Aramda” yayın tarihi belli oldu

Türkiye için yeni bir Dijital içerik platformu olan Disney+, yerli içeriklerini arttırmaya devam ediyor. Platformun …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.